2.2

Bring It On

Torrance är den nya kaptenen för skolans mycket populära hejarklack för skolans mycket dåliga fotbollslag. Torrances ställning som ledare hotas när hon upptäcker att den förra kaptenen kopierat värsta konkurrentens rutiner. De rutiner som skulle säkra dem vinsten som landets bästa hejarklack för sjätte året i rad.

Originaltitel Bring It On
Regissör Peyton Reed
Manus Jessica Bendinger
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Kirsten Dunst, Eliza Dushku, Jesse Bradford, Gabrielle Union, Clare Kramer, Nicole Bilderback, Tsianina Joelson, Rini Bell, Nathan West, Lindsay Sloane, Huntley Ritter, Shamari Fears, Natina Reed, Brandi Williams, Richard Hillman, Bianca Kajlich

päronanton
2018-09-01
Jag gillade den! Den var riktigt rolig på sina ställen! Jag tycker att den räknas idag så här arton år efter är en klassiker!
2017-10-18
annihilat0r
2017-07-30
Löjlig, vilket såklart var syftet – men jag tillhör fel målgrupp.
Dutch
2017-06-07
Lillebrorsan kan ha varit det vidrigaste jag sett på länge!
2016-12-10
Det här suger!
wasteoftime
2016-11-22
Det här är faktiskt en rätt trevlig tonårskomedi, till skillnad från de flesta andra filmer i denna genre. Egentligen finns det inte så mycket att säga, mer än att den är medryckande, och smårolig mest hela tiden. Kanske den bästa "dans"-filmen någonsin. Det är oftast inget jag uppskattar alls, men jag tycker att det funkar här, där det liksom händer en hel deli koreografin och inte bara är en sak i fokus konstant. En tvåa blir det, och det är inget att fnysa åt!
yrkeschaufföre
2015-03-14
Den är ju väldigt naiv och PK men det är gott om roliga karaktärer och kul repliker och Eliza är oemotståndlig. En given trea och en av de bättre tonårskomedierna.
RadioSaga
2015-01-28
Vilken peppfilm för den nyblivna tonåringen som drömde om ett all-american-life, den gav en många roliga barndomsminnen när man tänker tillbaka. Vet ej hur många gånger tjejerna i skolan återspelade scener, tränade på rimmen eller helt enkelt sjöng introt längs med korridoren. Tycker att den är värd att ses för den som ej har sett den än och kom ihåg vilken epok den är skapad inom - jämför det med dagens tonårsfilmer och den vinner med hästlängder. Bring it on eller HSM? Not a tough choice.
2014-10-31
Vackra Eliza Duskhu och Kirsten dunst är alltid sevärda och de är perfekta för filmer som denna och cheerleadernas akrobatiska konster är underhållande en stund i alla fall. 2+
Taandborste
2013-10-09
Tror jag hade en liten crush på Eliza Dushku i den här när jag var yngre.