2.1

Bring It On: Worldwide #Cheersmack

När Destiny, kaptenen för de trefaldigt nationella mästarna "The Rebels", utmanas av ett nytt lag som heter "The Truth," organiseras en kamp för lag från hela världen.

Originaltitel Bring It On: Worldwide #Cheersmack
Alternativ titel Bring It On 6
Regissör Robert Adetuyi
Manus Alyson Fouse
Genre 2010-tal, Komedi, Romantik
Skådespelare Cristine Prosperi, Vivica A Fox, Jordan Rodrigues, Gia Lodge-O'Meally, Sophie Vavasseur, Sven Ruygrok, Stephan Lee Benson, Natalie Walsh

StureStenhög
2019-08-19
Världen behövde en till Bring It On-film, det gjorde den. Faktum är att Bring It On-konceptet gifter sig ganska naturligt med dagens sociala medier-kultur, så den här uppföljaren profilerar sig lite åtminstone, och jag tror nog inte att det är den sämsta i serien heller. Den är ju dock fortfarande inget under av originalitet direkt, men de verkar ändå ha haft lite kul med det här och går inte bara på ren rutin. Tyvärr förhindrar inte det att den har sin beskärda del av usel dialog, halvtaskigt skådespeleri (Stephan Benson är en riktig bedrövelse, vi får be till gudarna att den gubben inte får en karriär) och allmänna fånigheter. Den är heller inte direkt subtil med sitt trötta (men sympatiska) budskap. Jag kan hursomhelst inte riktigt ogilla de här filmerna, dess brister till trots. Va fan, gör en till