3.4

Bröder

När Danila flyttar till storstan inser han att hans bror är gangster och lönnmördare. Denne introducerar Danila i den kriminella världen genom att be honom utföra ett mord. Snart är det enklare för honom att mörda än att leva.

Originaltitel Brat
Regissör Aleksej Balabanov
Manus Aleksej Balabanov
Genre 90-tal, Kriminalare, Drama
Skådespelare Sergej Bodrov Jr, Viktor Suchorukov, Svetlana Pismitjenko, Jurij Kuznetsov
Filmnummer 2062

Brouhaha
2018-02-18
Bra film om man är nyfiken på hur livet är i Ryssland. Sergei var en bra kille, med en schysst CD-spelare. :/
film_Alex
2018-01-29
Hårdkokt kriminalare i ett slitet Ryssland med trasiga människor. Oerhört charmig rulle!
2016-10-29
Hyrde denna film på VHS för över 10 år sen och jag minns den fortfarande. Väldigt spännande och välgjord film med väldigt bra skådespelare. Svag 5:a.
Engravadlax
2015-05-10
Нет.
ithica
2014-11-09
Ryskare film får man leta efter. Det stank ju vodka och borsjtj om allting. Dock är det knappast kefft. Fucking loved it.
FilmGuden
2010-08-03
Ett något poetiskt Kriminaldrama. Med en ganska intressant tuff anti-hjälte. Lite annorlunda utan att vara alltför märkvärdig.
foppa99
2009-12-23
nån sorts rysk gangster-realism.sevärd
Linus_S
2007-12-13
det dåliga i filmen är musiken. helt klart.
lehtonen
2007-08-12
Den är så kusligt enkelt genomförd och har en så fantastisk vemodig humor som man kanske enbart hittar i film österifrån.
rombus
2007-03-15
Älskade den fast jag inte förstod ett ord, ska se över betyget när jag fått se den textad