3.1

Bröderna Mozart

Regissören Walter kommer till det stora operahuset för att sätta upp Mozarts opera Don Juan. Walter har helt nya idéer om hur stycket ska framföras. Handlingen ska göras om till ett drömspel som utspelas på en kyrkogård där skådespelarna ska uppträda i de mest besynnerliga kostymer. Walters idéer och arbetssätt väcker under arbetets gång ett allt större motstånd bland de anställda i operahuset som menar att man inte på detta sätt kan gå emot traditioner och förväntningar. Detta är den film Olof Palme såg samma kväll som han blev mördad.

Originaltitel Bröderna Mozart
Regissör Suzanne Osten
Manus Etienne Glaser, Niklas Rådström, Suzanne Osten
Genre Drama, Komedi, 80-tal
Skådespelare Björn Kjellman, Philip Zandén, Loa Falkman, Amanda Ooms, Inga Landgré, Helge Skoog, Etienne Glaser, Lars Bethke, M A Numminen, Henry Bronett, Lena T Hansson, Iwar Wiklander, Ann Petrén, Björn Gedda, Malin Ek, Agneta Ekmanner

andmoreagain
2016-06-28
Jag har en fråga till Lisbet. Skicka mig ett PM om du läser detta!
Hypostas
2016-05-25
Ångest.
Xenox
2012-07-23
Ingen höjdare precis.
Ola_Schubert
2011-12-04
Wow, maken till pretantiös dynga får man leta efter. Så det borde bli ett etta i betyg. Men eftersom det hela trots allt handlar om kreativitet och därmed öppenhet för förändringar, så får det bli en svag tvåa i betyg.
federico033
2011-10-31
Mestadels rörigt, å andra sidan så har jag alltid haft svårt för Suzannes Ostens filmer
arvidsollenby
2011-10-09
Den sista filmen Olof Palme såg!
Zummi
2011-10-09
Klassiker som jag kan se hur många gånger som helst :)
Ninonette
2010-08-18
Underbar.
nathaliew
2010-05-19
lite märklig och långsam ibland, men annars underhållande med duktiga skådespelare. Väldigt rolig vid tillfällen!
Bruneholm
2010-03-29
Faktiskt väldigt välspelat och bitvis rätt kul, tyckte om de där bitarna när Mozart kikade fram. Sen kan jag inte låta bli att tycka synd om den där stackars lille dirigenten.