2.2

Broken Arrow

Deakins och Hale är piloter i flygvapnet, som övningskör Stealth-plan med skarpa kärnvapen. Något går snett och kärnvapnen hamnar i händerna på skurkar.

Originaltitel Broken Arrow
Regissör John Woo
Manus Graham Yost
Genre Action, Thriller, Drama, 90-tal
Skådespelare Christian Slater, John Travolta, Samantha Mathis, Delroy Lindo, Frank Whaley, Howie Long, Bob Gunton, Kurtwood Smith

Skapad 2019-10-09 av Rollywood
Två stridspiloter får i uppdrag att genomföra en provflygning av ett så kallat STEALTH- flygplan, det vill säga ett plan som inte syns på radarn. Det som dock är speciellt med övningen är att...   Läs mer »

Zok
2019-06-15
Bra 90-tals action. Travolta är bra i rollen som skurk, var länge sedan jag såg denna, men visst funkar den även i dag.
2018-03-08
Inge vidare film!!
2017-10-18
yrkeschaufföre
2015-11-09
Jag tänkte att jag sett den i somras men det är mer än ett år sen, oj vad tiden rullar på. Och det gör filmen åxå, utan att sätta djupare spår.
2014-10-31
En film som jag tycker går lite på rutin. Travolta spelar ut sitt register på ett överdrivet sätt. Slater vet jag inte riktigt vad jag ska säga, är bättre än Travolta men inte bra. Handlingen är ok men hade kunnats gjorts bättre.
yrkeschaufföre
2014-07-11
Det är väldigt länge sen jag såg den här, den var faktiskt bättre än jag minns den. Egentligen ganska dålig men om man tar den för vad det är så funkar den.
Taandborste
2013-11-18
Jag satt sista halvtimmen och funderade på dumma kommentarer, men nöjer mig med ett: sääämst.
Muhammed
2013-05-10
Lite av en kalkon-action, men jag ger den en 3:a för den var ändå underhållande.
Anonym_user_1
2013-03-30
Man märker att det är Woo som har gjort filmen eftersom kvalitéerna som finns är typiska för honom. Dessvärre saknar filmen den seriösa tonen och särskilda karaktärsutvecklingen som jag finner i Woos tidigare verk, dessutom vore det kul med lite mer blodbalett. I slutändan är det en ganska dum och underhållande film, men det innebär inte att den är särskilt bra.
RunRiot
2013-02-16
Rätt kasst, men man ska väl inte förvänta sig så mycket annat av John Woo. Ganska charmig är den dock i all sin dålighet och jag tycker verkligen om Samantha Mathis.