Albion
2022-06-08
En skön samling välkända skådisar i rollistan, men där slutar nog glädjeämnena. Det är en ytterst tramsig film där fånerierna tenderar hålla på i det oändliga men tack o lov hade även denna film ett slut. Betyget blir en svag 2:a, 2-
andmoreagain
2019-07-29
Fånig, tramsig och kanske inte världens bästa skådespelarregi eller regi någonstans för den delen men jag tyckte den var lite rolig iaf.
Raggarn
2016-05-14
Lite småkul ibland, men humorn känns ganska förlegad. Många kända skådisar gör denna rulle värt att kolla in. Flum på hög nivå utlovas
Raimo_1985
2014-03-20
Stark trea! Visste inte riktigt vad jag hade att förvänta mig. Tänkte att det här kan ju vara kul... Eller inte. Är det Halldoffs debut? Tydligen en av hans floppar har jag läst. Jag kan förstå att den kanske inte gick hem så bra hos den breda publiken men jag gillar denna störtroliga komedi/fars/lustspel en hel del. Många bra skådisar! Kul att se Kling som kyrkoherden, och Margareta Krook kasta diskus med porslin.