3.1

Bröllopsdansen

En excentrisk teaterägare i New York har fått upp ögonen för den vackra flickan i balletten, Sheila Winthrop. Hans fru håller ett öga på honom. Sheila har ögon för showens koreograf Robert Curtis. När han blir upptäckt tvingar chefen Robert in i en farsartad situation av bortförklaringar som slutligen tvingar Robert att ta tillflykt till armen. Robert kommer aldrig att bli rik som menig, men han har i alla fall sluppit en knivig sits... eller har han verkligen det?

Originaltitel You'll Never Get Rich
Regissör Sidney Lanfield
Manus Michael Fessier, Ernest Pagano
Genre 40-tal, Komedi, Musikal, Romantik
Skådespelare Fred Astaire, Rita Hayworth, John Hubbard, Robert Benchley, Osa Massen, Frieda Inescort, Guinn 'Big Boy' Williams, Donald MacBride, Cliff Nazarro, Marjorie Gateson, Ann Shoemaker, Boyd Davis
Filmnummer 19584

Mikka
2011-10-17
Rita Hayworth är underbar i en film med snyggt koreograferade dansnummer.
kennert
2009-05-10
Betyget enbart för Astaire's dansande.
goeran
2007-09-15
Lättsam underhållning med Fred Astaire och Rita Hayworth i toppform; men storyn är lite tunn. Tjusiga dans- och sångnummer och följsam musik av Cole Porter.
Caltha
2007-05-07
Underhållande i all sin fjantighet och florstunna plot. Dialogen är betydligt vassare än slapstickinslagen, men även slapsticken är smålustig snarare än bara plågsam. Dansnumren är fullständigt överdådiga och man kan bara ana vilka höjder av kitsch de skulle nå om filmen var i färg! Medryckande musik (även om effekten tvära kast långsam-snabb-långsam-snabb överanvänds i varje låt) och imponerande steppande.