3.2

Bron till Terabitia

Jess är utanför i skolan, men när han träffar den nya annorlunda tjejen Leslie som springer snabbare än alla killar i klassen finner han en vän. De skapar tillsammans den magiska världen Terabitia där de kan fly undan den tråkiga vardagen och kämpa mot troll, jättar och andra mytiska väsen.

Originaltitel Bridge to Terabithia
Regissör Gabor Csupo
Manus David Paterson, Jeff Stockwell
Genre 2000-tal, Äventyr, Familjefilm, Fantasy
Skådespelare Robert Patrick, Zooey Deschanel, AnnaSophia Robb, Josh Hutcherson, Latham Gaines, Judy McIntosh, Bailee Madison, Emma Fenton, Kate Butler, Devon Wood, Lauren Clinton, Isabelle Rose Kircher, Cameron Wakefield, Elliot Lawless, Jen Wolfe

2017-10-23
2017-09-29
Mysig och lite sorg film.... Nu var det ett tag jag såg den, så jag ska kolla om jag har den i mitt filmbibliotek...
2016-10-23
Väldigt tung, mörk och sorglig för att vara en familjefilm. Samtidigt är filmen väldigt bra och välgjord och när det gäller skådespelarnas insatser finns det verkligen ingenting att klaga på - alla gör ett enastående jobb. Jag är väldigt glad att jag såg den här filmen. Även boken är att rekommendera.
Tatty
2016-02-24
Bra film och även sorgligt.
Caziopeia
2015-07-06
Inte lika förutsägbar som jag trodde. Fin skildring av barns fantasivärldar där gränsen mellan fantasi och verklighet suddas ut. Blev överraskad över den sorgliga delen, var inte alls förberedd på den.
Robkiller
2015-04-02
Barnfilm som aldrig tar sig riktigt... kanske passar för målgruppen, men överlag känns den här rätt så bristfällig.
uncle_funk
2015-01-30
Kanske den starkaste grund till filmtittande för barn. Starka skådespelare och fantastisk karisma. Helt fantastisk när det kommer till klyschor som framförs på ett lätt sätt och inte allt för sliskigt. Jag har personligen sett filmen förmodligen 4-5 ggr nu och grinar lika mycket varenda gången. Zooey Deschanel är som vanligt fantastiskt vacker.
2014-12-05
När eftertexterna kommer så vattnas mina ögon över denna otroligt fina och härliga rika film. Specialeffekter, glädjen, sorgen, budskap, fantasin och de imponerande barnskådespelarna gör detta till något riktigt sevärt. 4-
RunRiot
2013-11-20
Riktigt bra och rörande. Svårt att hålla sig för gråt, även fast de sorgliga bitarna var snabbt överstökade och lite väl slätstrukna. Hade önskat lite mera djup i de flesta scener. Det enda jag riktigt stör mig på är den outhärdliga ungen som spelar lillasystern utan vidare övertygelse, annars är det absolut en film jag lär se igen många gånger. AnnaSophia Robb och Josh Hutcherson är makalöst bra, speciellt när de spelar mot varandra.
Wilsol
2013-09-18
Slutscenen är väldigt bra gjord som hintar till att filmen hade potential. Resten är typ vad du hittar i de flesta barn/ungdomsfilmerna med klyschor. Ouppdaterade mobbare, övernaturligt snälla päron, varje stund är plågsamt 'jolly-fun', ingen riktig utveckling av deras fantasivärld, att de inte spelar barn och de tråkiga bibelreferenserna gör den här filmen ej sevärd om du inte såklart spolar fram till slutet.