2.8

Bronies: The Extremely Unexpected Adult Fans of My Little Pony

John De Lancie utforskar vad fenomenet "bronies" är, och han möter vanliga samt framstående bronies från olika delar av världen.

Originaltitel Bronies: The Extremely Unexpected Adult Fans of My Little Pony
Regissör Laurent Malaquais
Manus Nat Segaloff
Genre 2010-tal, Dokumentär

AlbinWesley
2015-09-29
Jag vet inte... asså... det är lite fascinerande, besynnerligt... jag tänker på hur annorlunda det hade varit om dessa bisarra My Little Pony-fanatiker ägnade sin tid åt någonting som betyder nåt. Alltså nån finare kultur, om man vill vara lite pretto. Aja det befängda i studieobjektens fascination lockade i sin tur även mig.
Rehn108
2015-05-09
Problemet med den här dokumentären är att den misslyckas fatalt med att förmedla den fantastiska känslan som bronie-communityn ska innebära. Istället berättar man det om och om och om igen. Och därtill försöker man förklara för mig gång på gång att det här är något märkligt och unikt, men man borde verkligen tona ner det snacket. För det går inte att övertyga mig bara genom att säga det många gånger (inte minst för att det inte är unikt). Tyvärr bronies. Men ni får en tvåa för klippning och dylikt är välgjort.
Thavox
2014-06-08
Stabil 4:a.
Supernaut
2014-06-07
Hantverksmässigt en dokumentär enligt formulär 1A, men gjord med så mycket hjärta att den kommer undan med det. Fin och rolig dokumentär, fick till och med en tår i ögat under de obligatoriska "vad hände sen?"-bilderna under eftertexterna.
dafreakish
2014-05-31
Världens konstigaste fascination kring en serie, som jag under absolut inga omständigheter kan tänka mig är bra, filmat och sammansatt till en godhjärtad dokumentär med ett försök till djup som tyvärr inte existerar. Hela besattheten kring My Little Pony fortsätter att bara vara konstigt hur mycket man än strävar efter att normalisera det. Fast vem är jag att döma? Folk får väl tycka vad de vill.
Sandman
2014-04-07
Pendlar mellan stark tvåa och svag trea. Temat i sig gör ju filmen intressant och sevärd, men jag önskar de kunde gått in mer på djupet, både gällande karaktärerna samt strukturerna i samhället som gör att äldre män dras till My Little Pony.
uncle_funk
2014-03-18
Känns mest som en glorifierande bild av denna typ av fandom. Helt okej tempo i klippning, vilket kan vara otroligt viktigt när det kommer till dokumentärer.
JoeZ
2014-03-10
Otroligt underhållande, positiv, snäll och intressant med tight historia och klippning. Men som några sagt, ibland känns den mer som reklam än dokumentär.
Kvalsternackan
2014-02-09
Den är supertrevlig men känns ganska så vinklad...
mongomoves
2014-02-05
positiva känslor, men känns ofta som en reklam.