Bronson

Charlie Bronson är Storbritanniens mest våldsamma brottsling. 1974 rånar han ett postkontor och får sju års fängelse. I fängelset blir han känd som en slagskämpe och skickas till psykiatriska avdelningen där han drogas ner och släpps ut men åker in igen.

Originaltitel Bronson
Regissör Nicolas Winding Refn
Manus Nicolas Winding Refn, Brock Norman Brock
Genre Drama, Kriminalare, 2000-tal, Biografi
Skådespelare Tom Hardy, Matt King, James Lance, Amanda Burton, Kelly Adams, Juliet Oldfield, Jonny Phillips, Mark Powley, Hugh Ross (I), Andrew Forbes, Joe Tucker, Gordon Brown, Katy Barker

Skapad 2019-12-17 av rikirock
Charles Bronson, född Michael Peterson, är Englands mest våldsbenägne intern. Redan som barn drömde han om att bli berömd, men visste inte för vad tills den dagen han rånade ett postkontor. By...   Läs mer »

2016-11-28
Börjar verkligen helt fantastiskt och Tom Hardy är otroligt bra filmen igenom men skiner som allra starkas inledningsvis. Men den blir allt tråkigare och mer ointressant allt eftersom. Inte lätt att göra en händelserik film om någon som spenderat 30 år i isolering kan jag tänka mig. Börjar som en stark fyra, landar inte på mer än en stabil men slätstruken trea. Blir bra tråkigt alltså.
Asmorod
2016-06-23
Magnifik.
ondtomten
2015-05-09
Bra, skum och helt onödig film.
LacombeLucien
2015-04-26
Fantastisk.
Jämte
2015-04-06
En härlig one-man-show av Tom Hardy. Bra foto och bra användning av musik. Vet dock inte som Krille80 om jag gillar den eller inte. En stark trea tills vidare.
2015-01-10
Fascinerande, stilfull och minnesvärd film med bra musik och en ännu bättre Tom Hardy. Jag har dock inte bestämt mig för om det är en bra film?
BarryHero
2014-08-22
Hardys skadespel, Winding Refns regi, och Kubrick-referenserna raddar en svag trea. Stundtals riktigt snygg med bra soundtrack. Haller dock med i kritiken om att den ar lite val planlos och repetitivt pa det stora hela. Hardy ar dock en riktigt intressant skadis just nu och likasa Winding Refn nar det galler regi. Skoj.
-Hedda-
2014-05-31
Briljant berättarteknik.
Mat1az
2014-01-27
Helt underbar film med en helt underbar Tom Hardy, samt flertalet andra älskvärda karaktärer. Som Matt Kings polokrage som röker cigaretter med läderhandskar - let's fuck! Den håller tyvärr inte lågan lika stark till slutet, sista 15 minuterna eller så känns lite utdragna. Men annars, oh vilken skön film!
KillerPutte
2014-01-09
(rek.3) Stor besvikelse trots att Tom Hardy är en ny favorit och även levererar här. Filmen är alldeles för svajig och regissören lyckas inte alls engagera. Svag trea.