2.9

Brooklyn's Finest

Tango är en hemlig polis som arbetar med drogbrott, en tjänst som tvingar honom att välja mellan vänskap och plikten. Familjepappan Sal lockas av girighet och korruption, eftersom han är fattig men hans fru behöver medicin för en sjukdom som hotar ta död på deras ofödda tvillingar. Eddie ska snart pensionera sig från polisyrket och måste varje dag hitta en anledning att fortsätta att leva, men det blir allt svårare. Alla tar de ödet i sina händer och slutligen sammanstrålar dem i Brooklyn.

Originaltitel Brooklyn's Finest
Regissör Antoine Fuqua
Manus Michael C Martin
Genre 2000-tal, Thriller, Kriminalare, Drama
Skådespelare Ethan Hawke, Richard Gere, Don Cheadle, Wesley Snipes, Will Patton, Ellen Barkin, Lili Taylor, Brian F O'Byrne, Shannon Kane, Michael K Williams, Hassan Johnson, Jas Anderson, Alain Lauture, Logan Marshall-Green, Jesse Williams, Vincent D'Onofrio

2017-10-28
CultOfZenith
2014-06-29
Lite väl moody och stereotyptyngd, men tillräckligt välspelad för att jag ska känna mig investerad. Fast jag kan tänka mig precis ett True Detective-avsnitt som har lite liknande motiv, fast gör det bättre och på tio minuter...
Rele
2014-03-23
En spännande film. Många duktiga skådespelare var med i den, men manuset var inte bra. Därför ger jag bara en trea.
AlaRegularis
2014-02-25
Stabil gangster-rulle av Fuqua, som kan genren även om han inte kommer upp i samma klass som i mästerverket Training Day. Att Wesley Snipes inte får mer stora rollar är för mig obegripligt. Tragiskt underskattad skådis som förpassats till DTD-träsket (och sedemera fängelset, som han dock är ute från nu). Han roll här för tankarna till klassikern New Jack City.
Eeler
2014-02-20
Copy paste på RichardEks kommentar
trailer
2013-10-13
Mörk. Våldsam. Bra polisaction med tunn story...
RichardEk
2013-07-09
"Short Cuts" i polismiljö med de ruffiga delarna av Manhattan som effektiv fond. Här är filmen vi sett förut, den utbrända polisen, undercoverpolisen som slits mellan lojaliteter, en imagefokuserad polisledning, osv. Våldet är så där brutalt och blodigt som det i stort sett är i alla kriminalfilmer efter "Seven", habilt gjort utan att kanske tillföra filmen särskilt mycket. Men jag tyckte ändå om filmen för vi har genomgående bra skådespelare och en berättelse som är så pass bra hanterad att filmens utgång inte känns given. Dessutom, även om vi har sett dessa figurer förr så är det figurer vars öde ändå engagerar i all sin imperfekta mänsklighet.
Berniey
2013-03-03
Inte helt oäven film där personskildringarna står i centrum o det är bra visat men i övrigt så känns det hela mycket spretigt o överlag blir det inte så lyckat.
Ghostface
2012-08-13
Gäsp vilken sömnpiller, som till råga på allt är långt och segt. Man gör inget annat än en billig kopia som inte vet om den vill vara drama eller tjuv och polis. Skådespelarinsatserna får mig att jubla varje gång Wesley Snipes dök upp i rutan.
MtotheN
2012-08-12
Väldigt standard. Kändes inte som att den ledde någonstans utan trodde att den kunde komma undan med att vara en "skildring av den tuffa och sorgliga vardagen" för några utvalda poliser (originellt...). Då den inte hade något mer än det att komma med så kändes även speltiden på 2h och 12m alldeles för lång.