3.4

Brothers

Soldaten Sam lämnar frun Grace och deras barn för ett uppdrag i Afghanistan. Under tiden flyttar hans strulige lillebror Tommy, som just kommit ut från fängelset, in hos familjen. Snart befaras Sam ha omkommit i strid och i hans frånvaro uppstår en oväntad romans mellan Tommy och Grace. Men en dag kommer Sam hem...

Originaltitel Brothers
Regissör Jim Sheridan
Manus David Benioff
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Tobey Maguire, Jake Gyllenhaal, Natalie Portman, Bailee Madison, Sam Shepard, Mare Winningham, Taylor Geare, Patrick John Flueger, Clifton Collins Jr, Carey Mulligan, Ethan Suplee, Omid Abtahi, Navid Negahban

Skapad 2019-10-02 av MelvinUdall
Filmkritikern Roger Ebert har vid ett flertal tillfällen påpekat att en film inte bör dömas efter vad den handlar om, utan hur den handlar om det. Han fann ett tydligt exempel med Brothers och des...   Läs mer »

2018-01-07
Inte så dum alls, Går att se på filmen i alla fall!
2016-06-07
Egentligen en rätt så överflödig film. Når ungefär halvvägs, vilket får betraktas som okej men inte mer. (8/15)
sonocronic
2015-03-01
Förutsägbar men funkar som en slö-tittar-film. Kommer nog inte se den igen. Knappt godkänd.
bizon
2015-02-25
Skippa denna och se danska förlagan istället. Så mycket bättre, framför allt slutet.
tvamvarg
2015-02-23
Onödig remake.
Gigi1943
2014-09-15
Kan sånt här hända på riktigt, hm, den var väl okej men inget mer, fast stark i alla fall.
KyLLo
2014-07-25
Hela filmen är så tragisk och osympatisk. Den får en svag trea för att den är välgjord och välspelad, men definitivt en film jag hade klarat mig utan.
Tatty
2014-01-18
Stark och bra film.
Simon_19
2014-01-15
Efter halva filmen så kände jag att den var på väg mot något stort, något riktigt stort. Men ju längre filmen gick, desto händelsefattigare blev den. Den sista tredjedelen var en riktig besvikelse. De borde ha avrundat historian på ett mycket snyggare sätt.
Valarn
2013-06-03
Sämre än sin danska föregångarna.