2.9

Bruce den allsmäktige

Efter en ovanligt besvärlig dag förbannar Bruce den Allsmäktige och ger honom skulden för allt som är fel i världen. Och den Allsmäktige är inte sen att uppmärksamma förbannelsen och att konfrontera Bruce. Han uppmanar honom att försöka göra ett bättre jobb själv och ger honom makten att genomföra detta.

Originaltitel Bruce Almighty
Regissör Tom Shadyac
Manus Steve Koren, Mark O'Keefe, Steve Oedekerk
Genre Drama, Komedi, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Jim Carrey, Morgan Freeman, Jennifer Aniston, Philip Baker Hall, Catherine Bell, Lisa Ann Walter, Steve Carell, Nora Dunn, Eddie Jemison, Paul Satterfield, Mark Kiely, Sally Kirkland

Skapad 2019-11-09 av JoeZ
Jim Carrey är tillbaka i denna komedi med en gnutta religion. Freeman spelar Gud och efter att Jims liv vänts upp och ner så vill Freeman att Jim ska ta över hans jobb ett tag. Jim har förlorat j...   Läs mer »

Robkiller
2019-06-15
Helt ok komedi där i en period där Carreys överspel fortfarande var rätt kul. Temat är intressant men känns som om man har kunnat göra mer med det...
Ful_fisk
2019-01-25
Inte sett sedan den var ny, men den är ungefär som jag minns den. Rätt kul, lite smörig i början med musiken och allt och rätt standard strukturmässigt, men från och med Morgan Freemans entré blir det riktigt skojigt. Freeman är för övrigt skitbra i den här filmen! Budskapet fungerar väl, men hade nog gått fram bättre i en mer magisk och mindre flamsig film. Men det fungerar, och visst garvar man en hel del.
2018-02-15
Förfärligt usel!!!
Solidus
2016-12-10
Intressant idé som resulterar i en kul komedi med roliga inslag. Den kristna propagandan drar dock ner betyget.
2016-10-16
En bra, rolig och underhållande komedi med bra skådespelare. Tycker dock att uppföljaren är bättre.
Brouhaha
2016-03-11
Hehe, 2003. Då visste minsann ingen vem Steve Carell var. Nu vet alla att han var med i den där amerikanska remaken av den fullkomligt briljanta TV-serien "The Office". Så tiderna har förändrats. I övrigt en ganska kul film. Får dock minus för superslapstick men plus för sexismen.
Sunken25
2016-01-05
Jim Carrey, Morgan Freeman och en Steve Carell som levererar en av de roligaste scenerna på 2000-talet. Enough said! 7.1/10
Tatty
2015-03-13
Riktig rolig film med Jim Carrey och Steve Carell. Båda är favoriter i filmen.
2014-10-31
Jag tycker att det är en skön handling i filmen om Jim Carrey som får ansvaret att vara gud. Jim spelar som vanligt i stort sett hyperaktiv som jag tycker han faktist gör briljant. Morgan Freeman är briljant som gud och manuset passar perfekt in i filmen och det känns som det är en film som det har lagts ner tid och omsorg för ett bra manus för. 4-
Kalasjnikaj
2014-03-26
Superslapstick ger plus och sexismen minus. Unket.