2.8

Bugsy

Utspelar sig på tidigt 40-tal. Benjamin Siegel, även kallad Bugsy, sänds av New Yorks gangstersyndikat till Los Angeles för att ta över den organiserade brottsligheten i Kalifornien. Väl där träffar Bugsy skådespelerskan Virginia och blir förälskad.

Originaltitel Bugsy
Regissör Barry Levinson
Manus James Toback
Genre Drama, Kriminalare, Biografi, 90-tal
Skådespelare Harvey Keitel, Annette Bening, Ben Kingsley, Warren Beatty, Joe Mantegna, Elliott Gould, Richard C Sarafian, Bebe Neuwirth, Gian-Carlo Scandiuzzi, Wendy Phillips, Stefanie Mason, Kimberly McCullough, Andy Romano, Robert Beltran, Bill Graham

Skapad 2004-05-27 av BobbyPeru
Bugsy handlar om gangstern Benjamin \"Bugsy\" Siegel. Här spelas han av tvålfagre Warren Beatty (som är mest känd för rollen som Clyde Barrow i kriminalklassikern Bonnie and Clyde från 1967). ...   Läs mer »

2018-05-27
Ganska bra men engagerar inte tillräckligt för mer. Är något i tonen och stilen som aldrig riktigt klickar med mig. Jag gillar dock Beatty i rollen och mycket annat är riktigt bra. En stark tvåa.
2017-10-29
2015-01-06
Jag gillade verkligen denna film med sina sköna karaktärer och fina historia och Barry Levinson levererar en snygg film. När jag tittar på denna film så funderar jag över när jag senast såg Warren Beatty i en ny film senast. Jag är rätt säker på att han lever men vad sysslar han med? Anledningen till att jag funderar över detta är för att i Bugsy och andra filmer jag sett med honom så har han verkligen en kraft i sitt agerande. Annette Bening får vi också ta del av i produktionen och hon är bra.
Raimo_1985
2014-09-26
Jag tycker filmen var en bra gangsterfilm, stark trea. Men jag känner INGENTING för den extremt jobbiga människan Bugsy måste jag säga. Men det kanske inte var meningen heller?
Gigi1943
2013-02-10
Får man hålla med en tidigare talare? I så fall gör jag det, bra rutet Sznax! Beatty är en flinande playboy så långt från gangstertyp man kan komma, tycker inte ens att han är snygg men det tycker han nog själv. Märkligt nog tyckte jag att Bening var ganska snygg här för hon tillhör abslout inte mina favoriter annars!
LadyFlanders
2013-02-10
Bening gör den alltför långa rullen lite uthärdlig, en Beatty är bara en tråkmåns.
Adoniram
2013-02-09
Fantastisk rollista, men ändå lyckas man inte lyfta filmen.
Yohanetsu
Svag tvåa.
tvamvarg
2013-02-09
En hel del dråpliga stunder i första halvan men oj vad seg den känns sista timmen.
Sznax
2013-02-09
Jag undrar verkligen om det var Levinson som regisserade eller om det var Beatty som styrde hela produktionen. För visst känns det som att Beatty vill leka Bugsy i verkliga livet. Han producerar och sätter sig själv i huvudrollen, en roll som han är mil ifrån att klara av. Det var länge sedan jag såg någon vara så fel i en roll. Han skall föreställa gangster, men framstår mest som en slibbig playboy. Försöken att vara arg och aggressiv är bland det mest patetiska jag sett, min dörrmatta är mer trovärdig än Beatty. Hela filmen rasar på hans storhetsvansinne. Sedan är filmen knappt trovärdig p.g.a. alla historiska fel (pinsammast är referenserna till Mussolini och judeutrotning). Sedan är filmen extremt tråkigt gjord, det finns inget tempo, bra skådespelare slösas bort i svaga roller och kärlekshistorien tynger ner en film som borde handlat om en väldigt intressant karaktär. Istället blev det en frustrerande dålig fars. Betyg 2.7