2.6

Bull Durham

Crash Davis är en baseballspelare som en gång i tiden var väldigt bra men som nu börjar att bli för gammal. Han får i uppdrag att ta hand om och träna det nya stjärnskottet Ebby LaLoosh. Annie Savoy vill dock också ta hand om Ebby men samtidigt blir hon kär i Crash.

Originaltitel Bull Durham
Regissör Ron Shelton
Manus Ron Shelton
Genre Komedi, Romantik, 80-tal
Skådespelare Kevin Costner, Susan Sarandon, Tim Robbins, Trey Wilson, Robert Wuhl, William O'Leary, David Neidorf, Jenny Robertson

2017-03-14
Merkelig film.
92axha10
2017-02-11
När det kommer till filmer om baseball är det här en ganska bra sådan.
mammene
2016-12-27
Det hela kändes ganska larvigt, inte speciellt roligt och ganska smörigt.
AlbinWesley
2016-06-01
En trevlig bagatell! Alltså det är verkligen inte mer än så, en sportfilm bland alla andra, men väldigt många är ändå sämre, här har jag egentligen inga invändningar.
2014-11-15
En bra film om baseball och de spelare och människor vars liv den kretsar kring. Livet i en liten håla i den amerikanska södern vars hjärta är baseball beskrivs på ett övertygande sätt. Sevärda skådespelarinsatser av Kevin Costner, Susan Surandon och Tim Robbins. Bra soundtrack och en kul film att titta på. 3+
Ful_fisk
2014-06-21
Rätt kul och skön baseboll-rulle. Kevin Costner är bra som bitter veteran och Tim Robbins är kanon som blåst ungtupp med naturbegåvning. Charmigt 80-talistiskt och en hel del roliga scener. Räcker till en svagare fyra.
myslas
2014-04-15
Jackie Robinson Day! Självklart ska man se en baseball-film då och Bull Durham är en av de bättre som gjorts. Inget mästerverk, men lagom kul.
#54
2014-01-06
Vissa delar är okej, andra är riktigt dåliga.
Gigi1943
2013-10-31
Verkligen inget jag kommer att minnas (möjligen då Costner som jag gillar och Sarandon som jag ihte gillar), annars en väldigt ointressant film, rent av tråkig!
ziferN
2011-09-30
Inte särskilt varken rolig eller underhållande, Costner fungerar dock alltid. Precis under gränsen av godkänt, stark 2a.