2.1

Bulldog Drummonds återkomst

Kapten Drummond tas till fånga när han försöker beskydda en vacker arvtagerska, hans framtida fästmö Phyllis, från en spionorganisation.

Originaltitel Bulldog Drummond Escapes
Regissör James P Hogan
Manus Edward T Lowe Jr
Genre Mysterium, Äventyr, Thriller, 30-tal
Skådespelare Ray Milland, Guy Standing, Heather Angel, Reginald Denny, Porter Hall, Fay Holden, E E Clive, Walter Kingsford, PJ Kelly, Doris Lloyd

Astrojacob
2017-12-18
Ja, ingen Oscar för bästa manus och både usel teknisk bildkvalitet och ljudupptagning som tydligen ännu inte hunnit till England. Dock räddar Milland till en mkt svag Trea. Synd att det var hans enda Drummond.
StureStenhög
2017-03-27
Inte helt utan charm, men väldigt generiskt. Humorn är iaf uthärdlig för att vara från den här eran. men den lockar för den sakens skull inte fram några större skratt. Noterbart kan kanske vara att fruntimret inte är helt oduglig den här gången, det brukar annars ofta vara fallet i sådana här filmer. Största problemet för mig var att det var lite svårt att höra vad som sades, gammelbrittisk dialog är inte alltid att leka med, och när ljudet dessutom var dåligt, så gick jag miste om en del detaljer i storyn. Jag tvivlar dock på att betyget hade blivit högre med knivskarpt ljud
magnord
2004-05-06
Inte lika bra som nästa Drummond-film "Bulldog Drummond's Revenge". Andra skådespelare användes i denna första film och manuset är inte av samma kvalitet.