2.2

Bullet to the Head

En polis och en hitman bildar en udda allians för att slå ner en gemensam fiende som har dödat deras respektive partners.

Originaltitel Bullet to the Head
Regissör Walter Hill
Manus Alessandro Camon
Genre 2010-tal, Action, Kriminalare, Thriller
Skådespelare Sylvester Stallone, Sung Kang, Jason Momoa, Christian Slater, Sarah Shahi, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Brian Van Holt, Jon Seda, Holt McCallany, Marcus Lyle Brown, Weronika Rosati

yrkeschaufföre
2018-02-05
Min behållning av det här är Sarah Shahi. Det skulle vara intressant och se om filmen blir mer obegriplig om man klipper bort allt med Stallone, misstänker: INTE.
Rele
2018-01-10
En dålig övervålds film. Jag ger en svag tvåa.
sodomiten
2017-12-16
Trist att se två stabila grabbar som stallone och slater i en sån b-film.
Jamesa
2017-10-29
Faktiskt helt ok och rätt skön. Inget mästerverk givetvis, men absolut hårdkokt och inget tjafs, rolig utan att vara töntigt. Sly är Sly.
Murvel48
2016-11-22
Obegripligt att Walter Hill, mannen bakom mästerverken Long Riders och Warriors, är inblandad i den här smörjan.
Andreas_
2016-02-06
Walter Hill, en gammal klassisk mästare när det kommer till regissera hårdkokta actionrullar, han har även skrivit många av dom han regisserat så även det gör han bra, problemet här, är att Walter Hill inte har skrivit denna B-film utan endast regisserat, så actionscenerna är många och riktigt välgjorda medan handlingen och manuset är ett stort skämt, det är så fånigt och dåligt med massor av detaljmissar eller så kallade plot holes att man blir nästan irriterad över tidsslöseriet man gör här. Filmen ska dessutom vara baserad på en Fransk serietidning men är inte lik någonstans förutom att det just är en snut och hit man som teamar upp. Första idén var dessutom att Stallone och Thomas Jane skulle spela huvudrollerna vilket säkerligen hade höjt filmen en smula men tack vare producenten Joel Silver så blev det istället Stallone och Sung Kang från t.ex Fast and the Furios filmerna. Tyvärr är det dock så att Sung Kang är så extremt tråkig skådis och spelar samma karaktärer i varje film och han har dessutom noll kemi med Stallone så det blir en riktigt dålig "buddy flick"medan Jason Momoa gör en stabil roll som stenhård skurk. Betyget landar på en mycket mycket svag 2:a och 1:an är väldigt nära men Hills regi med riktigt välgjorda actionscener och Mamoa som skurk gör att filmen ändå går att se, iallafall i brist på annat men det är nätt och jämt. Älskar man Stallone eller Momoa så ska man ju kika in denna kalkonrulle, annars kan man lika gärna skippa och se något bättre. Betyget blir som en sagt en mycket svag 2:a
2015-07-12
Man kan lita på Walter. Hjärndött, hårdkokt och underskattat. (8+/15)
Robkiller
2015-05-30
Stallone röjer runt lite med kriminella... kul med Stallone även om han ser rätt så trött ut för det mesta... annars var väl det här inget speciellt.
Raimo_1985
2015-05-27
Varit nära att köpa den på dvd på Clas Ohlson ett flertal gånger men det var skönt att se den när 6:an visade den igår, för den är inte så bra. Men inte råkass som jag kanske trodde heller. Sly muttrar omkring och är ett oförbätterligt as, men han är ju rolig också. Det ger den ett mellan-starkt godkänt.
2015-01-18
Under filmens första halvtimme överraskas jag över hur mycket jag saknat att se Sylvester Stallone i en roll som detta igen dvs. en mer "normal" karaktär om man då jämför med i t.ex. The Expendables. Filmens handling har också inledningsvis ett bra tempo och driv men allteftersom så börjar handlingen kännas mer och mer trött tillika ooriginell. En avslutande och klassisk uppgörelse med filmens bad guy får filmen att kännas otroligt daterad. Kul och lite underhållande men inte bra. 2+