Bullet Train

Fem lönnmördare som befinner sig på ett höghastighetståg upptäcker att deras respektive uppdrag har något gemensamt.

Originaltitel Bullet Train
Regissör David Leitch
Manus Zak Olkewicz
Genre Komedi, Action, Thriller, 2020-talet
Skådespelare Brad Pitt, Joey King, Aaron Taylor-Johnson, Brian Tyree Henry, Andrew Koji, Hiroyuki Sanada, Michael Shannon, Sandra Bullock, Bad Bunny, Logan Lerman, Zazie Beetz, Masi Oka

BarryHero
2023-01-28
En film som påminner mycket om de filmer som inspirerades av Pulp Fiction efter 1994. Dialogen och karaktärerna är inte alls lika bra som i en Tarantino-film, men det är ändå ganska kul och våldsamt bristerna till trots. Kan hålla med om att Pitts karaktär blir lite för mycket i slutändan, och att det ofta känns rätt uppenbart att det är inspelat i en studio snarare än på plats i Japan. Hur som helst är det ändå en ganska skoj film som inte tar sig själv på särskilt stort allvar. Dessutom har den en hel del rätt tuffa actionsekvenser.
Commandante
2022-12-06
Börjar bra, men sista halvtimmen är bara löjlig. Pitts karaktär är nästan outhärdligt enkelspårig.
Zok
2022-11-10
Bra action och Brad Pitt är underhållande. Men filmen är för lång vilket gör att den blir för utdragen.
djonipony
2022-11-08
3.5 Aldrig tråkig. Snygg. Slutet kunde ha tightats till, men på det hela taget en rulle som kanske ses igen.
KyLLo
2022-11-02
Manus och dramaturgi är botten. Spretig och uselt skriven dialog. Det blir mer action längre in i filmen, men filmen blir inte bättre för det. Jag uppskattar ofta äldre tågaction, men i den här nyare är inte ens tågmiljön mysig och inbjudande. Plastig interiör och lysrör. Japanska och engelska i en enda röra. Hela filmen verkar så ogenomtänkt. Brad Pitt försöker väl så gott det går, men klarar inte av att arbeta till ett så dåligt manus och framstår därför som en pajas emellanåt.
Björkman
2022-10-17
Klart över förväntan! Man har vant sig vid att det faller platt när denna typ av filmer ska göras nuförtiden, men här blir det verkligen som en lyckad mix av Guy Ritchie och Quentin Tarantino. Underhållande, snygg och med en Brad Pitt i högform. Skön humor, skön action och en story som håller, även om den gränsar till rörig några få gånger.
DIProgan
2022-10-09
Hjärndött kul. Hade kanske satt fyran om det inte vore för att den kommer va bortglömd om en vecka eller två.
Spook
2022-10-08
Riktigt rolig actionkomedi! Brad Pitt spelar väldigt bra.
araka
2022-10-02
Bland det sämsta jag sett.
PeterTheW
2022-08-09
Skeptisk till en början men den tar sig och blir riktigt underhållande.