3.3

Bullhead

Jacky Vanmarsenille är en flamländsk lantbrukare som använder sig av illegala hormoner till sina kreatur. Denna härva växer när ett mord på en polisman begås. Samtidigt börjar minnen från barndomen göra sig påminda för Jacky...

Originaltitel Rundskop
Regissör Michael R Roskam
Manus Michael R Roskam
Genre Drama, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Matthias Schoenaerts, Jeroen Perceval, Jeanne Dandoy, Barbara Sarafian, Tibo Vandenborre, Frank Lammers, Sam Louwyck, Robin Valvekens, Baudoin Wolwertz, David Murgia, Erico Salamone, Philippe Grand'Henry, Kris Cuppens, Sofie Sente, Kristof Renson

pufred
2017-05-22
Det här är Schoenaerts film. Känns som varenda scen han är med i jäser och pyr. Obehaglig och stämningsfull. Väldigt bra. Synd att sidospåren inte är lika intressanta.
2015-10-25
Onödigt långsam och bitvis mer än lovligt tråkig. Men när den väl var slut så satt jag ändå med någon sorts wow-känsla, om än en väldigt vag sådan. (7-/15)
Engravadlax
2015-01-03
Gick att se på, men ganska ljummen. (5/10)
AjaxSwan
2014-07-31
Visst är den bra, men hade förväntat mig mer. Storyn är väldigt tunn och egentligen ganska åsidosatt. Istället fokuserar filmen övergripande på Jackys inre resa (som framställs väldigt bra). Schoenaerts är lysande och bär filmen då de båda huvudhandlingarna inte vävs samman tillräckligt väl. 3:a (6/10)
nopasaran
2014-03-25
Känns som Belgien i den här filmen består av ett gäng inavlade personer som kommer från landet och hör hemma där i den disiga gyttjiga lerjorden. I slutscenen söker huvudpersonen slå Ricky Bruchs rekord på inmundigande av drogpreparat på en minut! Det finns dock många uppslag till att bli en bra film, men det blev det inte denna gång!
ClintanTheKing
2014-01-10
Inte lik något annat jag sett tidigare. Plus gör det!
FUR
2013-11-16
Den var lite svår, tycker jag; å ena sidan har den otroligt starka partier, en genomgående fin scenografi och gripande skådespel av framförallt Schoenaerts - men på något vis känns inte storyn helt legitim. Det är som att författaren först kom på och utformade karaktärens förfall och SEDAN försökte komma på en bakgrund till det hela. Jag vet inte om det kan bero på dålig insikt från min sida eller något, men det drar verkligen ned hela filmen för mig. För att jag blev ordentligt berörd ett flertal gånger så vill jag sätta en fyra, men filmens fasad kan vara hur fantastisk som helst - har den inte en stadig grund att stå på så funkar det inte ändå. Jag tyckte om den, men i sin helhet blir det inte mer än ett medelbetyg.
cruze
2013-06-03
Får efter jag sett kommentarerna här ta mig en omtitt om jag orkar. Bröt tittandet efter halva filmen pga att den var enormt seeeeeg.
2013-05-23
En ofta stark och obehaglig historia som tyvärr slarvas bort lite med för många karaktärer så det blir rörigt. Grundstoryn med den plågade Jacky hade gott räckt.
niin
2013-04-04