2.8

Bumblebee

Året är 1987. Bumblebee är på flykt och tar skydd på ett skrotupplag i en liten kalifornisk strandstad, där den unga flickan Charlie, en osäker tonåring, hittar den stridsärrade och skadade Bumblebee.

Originaltitel Bumblebee
Alternativ titel Transformers 6
Regissör Travis Knight (II)
Manus Christina Hodson
Genre 2010-tal, Action, Äventyr, Science Fiction
Skådespelare Hailee Steinfeld, Jorge Lendeborg Jr, John Cena, Jason Drucker, Pamela Adlon, Stephen Schneider, Ricardo Hoyos, John Ortiz, Glynn Turman, Len Cariou, Gracie Dzienny, Dylan O'Brien (röst), Peter Cullen (röst), Angela Bassett (röst), Justin Theroux (röst)

2020-02-01
Att undertecknad skulle sätta en 4:a på en Transformers-relaterad film trodde jag inte existerade. Mycket charm och stiliga effekter. Att 80-talet hela tiden har en aktiv roll är såklart ett genidrag då retrovågen fortfarande är stark. Skönt att det även fokuseras lite på skrivna karaktärer av kött o blod - även om klyshorna haglar.
Johjt
2019-09-20
Fullträff!
vonadel
2019-08-10
Tycker nog denna är den bästa i franchiset. Säger kanske inte så mycket, men ändå. Sköna miljöer och hyggligt skådespel. Lite charmig faktiskt. 6/10
amam
2019-06-26
Sjukt trist. Händer typ inget, trista stereotyp karaktärer och allt är skuret och klippt enligt actionkomedi mall nummer tre.
Zok
2019-06-08
Riktigt stor överraskning, både underhållande och mysig film med skön 80-tals stämning. Fick Spielberg känsla och det visade sig att han också varit med och producerat detta.
Qus
2019-05-30
Den var väl helt okej faktiskt. Men denna film är inte till för den vuxna publiken utan mer tonåringar skulle jag säga. Kändes väldigt mycket Disney över det hela.
Krilledood
2019-05-27
Klart bästa Transformers-filmen sedan första, med mer överskådliga actionscener, trevligare karaktärer och härlig humor. Lagom lång dessutom.
Robkiller
2019-05-25
Efter de totalt klappkassa Bay-filmerna... ok då, den första var väl ok... så hade man väl inte direkt några som helst förväntningar på denna.... men en halverad budget från förra filmen, 80-tals tema, en enklare handling, och att den inte verkar vara gjord för 5-åringar gör det här helt klart bättre än väntat. har väl fortfarnade lite för mycket dum-humor, men det kan man ha överseende med den här gången.
Halofreak92swe
2019-05-11
Inte lika bra som Bay's filmer men fortfarande väldigt snygg och underhållande. 80-talstemat älskar jag!
haajen
2019-05-07
Inte originell på något vis men den är engagerande och jag blev berörd-alltså är detta en film som funkar. Snygga effekter, bra spel av Stanfield och regin är, för en gångs skull när det gäller Tranformersfilmerna, begriplig.