2.8

Bumblebee

Året är 1987. Bumblebee är på flykt och tar skydd på ett skrotupplag i en liten kalifornisk strandstad, där den unga flickan Charlie, en osäker tonåring, hittar den stridsärrade och skadade Bumblebee.

Originaltitel Bumblebee
Alternativ titel Transformers 6
Regissör Travis Knight (II)
Manus Christina Hodson
Genre Action, Äventyr, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Hailee Steinfeld, Jorge Lendeborg Jr, John Cena, Jason Drucker, Pamela Adlon, Stephen Schneider, Ricardo Hoyos, John Ortiz, Glynn Turman, Len Cariou, Kollin Holtz, Gracie Dzienny, Fred Dryer, Lenny Jacobson, Megyn Price, Dylan O'Brien (röst), Peter Cullen (röst), Angela Bassett (röst), Justin Theroux (röst), David Sobolov (röst), Grey Griffin (röst), Jon Bailey (röst), Steve Blum (röst), Andrew Morgado (röst), Kirk Baily (röst), Dennis Singletary (röst)

Murvel48
2021-04-03
En tonårsfilm med alla stereotyper från alla tonårsfilmer någonsin...
Djason
2021-03-09
Helt klart underhållande. Bra musik och snyggt gjord. Som liten älskade jag transformers och här ser man flera gamla godingar. Sämst är John Cena som annars är en helt ok skådis.
Andreas_
2021-02-24
Herregud så dåligt detta är...pinsamt och skämmigt dåligt...så fånigt att klockorna stannar, är nog bland det sämsta skit jag sett i mitt liv...och den absolut sämsta transformers filmen någonsin gjord, visst har den snygga effekter men detta är verkligen gjort för barn under 6 år på alla sätt och vis, kassa såkidsar, medioker amatör regissör och en fruktansvärt dålig handling, är man förståndshandikappad eller en liten unge så gillar man nog detta men även om dom övriga transformers filmerna är kassa så är detta horribelt dåligt, spara dyrbar tid på att skippa denna...pinsamt löjliga skämt, pinsamt kass John Cena och pinsamt fånigt manus om lite töntig tonårskärlek och en efterbliven robot som är som en stor hundvalp...fy fan att jag ens kunde slösa tid på denna och det är så synd att man inte kan sätta en minus 1 i betyg...men betyget blir en sågad, uppeldad och sedan begraven svag 1:a...
Tatty
2020-10-31
Underhållande, spännande och lite gullig film.
skitbad
2020-10-04
Lite småcharmig och underhållande, men ändå för ofta småfånig och klyschig. Bättre än Bays Transformers-filmer dock, inte för att det är någon bedrift.
Tenchi
2020-08-13
Bästa av Transformers-filmerna. Dock var några scener lite väl fåniga och en del klychiga. Inledningen var svag, men kul att se flera kända Transformers. Snygga effekter och bra skådespeleri överlag. Kul att den utspelas under 80-talet, var lite härlig nostalgi.
2020-06-29
Jag klarade bara av de två första Transformers-filmerna som gjorts. Jag fullständigt avskydde de överdrivna effekterna. Med Bumblebee hade jag hopp att få en Transformers-film i det småskaliga formatet. Med undantag av filmens ledning och avslutning är det precis det jag får här. Handlingen är dock galet förutsägbar och inte nog med att handlingen utspelar sig under 80-talet, här har man dessutom "lånat" handling och dialog från 80-talsfilmer. Jag gillar det dock och Steinfeld är bra.
TFJ
2020-06-19
Stabil. Bästa Transformersfilmen sedan första.
Starkbröl
2020-05-27
Kunde ha hetat "Herbie förvandlar sig", för det är en Herbiefilm, som tematiskt liknar Herbie: Fully Loaded faktiskt. Stereotyp, ja, och förutom actionscenerna inte så händelserik eller intressant. Jag tror höga betyg kan bero på att man jämför med de upprörande usla övriga Transformers-filmerna.
Afflicter
2020-05-21
Det absolut bästa med Bumblebee är att man för första gången känner igen de flesta transformers. Soundwave är Soundwave! Shockwave, Wheeljack, t.o.m. Arcee är med på ett hörn. Filmen försöker desperat övertyga oss med musik och klichéer att det är en hederlig familjefilm, men det blir för genomskinligt. Manuset är... udda. Stundtals funkar det, men plötsligt serveras man en konstig scen eller dialog som inte känns vettig på något sätt. Inte på långa vägar en katastrof, men inte heller direkt övertygande.