3.3

Bunny Lake är försvunnen

Annie Lake har precis flyttat till England med sin dotter Bunny. Så plötsligt försvinner dottern, och med henne alla spår av att hon någonsin har funnits..

Originaltitel Bunny Lake is Missing
Regissör Otto Preminger
Manus John Mortimer, Penelope Mortimer
Genre 60-tal, Mysterium, Thriller
Skådespelare Laurence Olivier, Carol Lynley, Keir Dullea, Martita Hunt, Noel Coward, Anna Massey, Clive Revill

2017-09-30
Bortsett för att det står helt still under uppbyggnadsfasen samt att allt faller som ett korthus vid peripetin så är det bra (eller något). (5+/15)
Mizar
2017-01-02
Själva filmen - toppklass! Dock sänker slutet mitt helhetsbetyg avsevärt (nästan en tvåa men det blir en trea). Slutet var faktiskt en riktig besvikelse på en annars så spännande rulle.
Astrojacob
2016-10-21
OMG - nåt av det bästa jag njutit av på länge. Keir Dullea, Laurence Olivier o Carol Lynley i ett nervigt psykdrama. Vad är sant? Klockren Femma. Stanley Kubrik måste sett denna innan "2001" :)
Tonti
2016-10-04
Snyggt med några riktiga höjdpunkter samt roliga bikaraktärer och miljöer. Men hela psychogrejen känns lite trist.
goeran
2016-01-06
Otto Premingers psykologiska thriller Bunny Lake is Missing från 1965 når kanske inte upp till samma höga klass som hans bästa filmer i genren men det är gott och gediget hantverk. Han lyckas göra en egentligen ganska skruvad historia riktigt trovärdig och där har han ju god hjälp av skådespelarensemblen med Laurence Olivier i spetsen.
lekke
2008-01-14
Spännande och engagerande på ett sätt utöver det vanliga från 60-talet. Saul Bass riviga förtexter är en av filmhistoriens snyggaste.
DanielMott
2007-10-21
Varför har inte fler sett den här? Fantastisk!
Czechflash
2007-08-30
Lite besviken då jag gillar Otto Preminger och filmen har ett snyggt svartvitt foto, en bra Laurence Olivier och potential. Men Carol Lynley och Keir Dullea hade kunnat ersatts med lite mer klassskådespelare samt att slutet kunde varit lite mer kraft i. Dock sevärd för en som gillar Preminger och denna typ av film.