2.9

Buried

Amerikanen Paul arbetar i Irak. Efter en attack av en grupp irakier vaknar han upp för att märka att han ligger i en kista - levande begravd. Med hjälp av endast ett ljus, en kniv och en mobiltelefon tävlar Paul mot klockan för att försöka ta sig ur denna klaustrofobiska dödsfälla.

Originaltitel Buried
Regissör Rodrigo Cortés
Manus Chris Sparling
Genre Mysterium, Thriller, Drama, 2010-tal
Skådespelare Ryan Reynolds, José Luis García Pérez (röst), Robert Paterson (röst), Stephen Tobolowsky (röst), Samantha Mathis (röst), Ivana Miño, Warner Loughlin (röst)

2017-10-23
2016-10-19
Långt under förväntan.
Tatty
2016-09-28
Långtråkig och seg men ändå lite sådär spännande. Man blir nervig över filmen. Och ack vad jag verkligen blev besviken över slutet. Så jävla dumt!!
bizon
2016-09-28
Skräp. Noll trovärdighet. Bara för att nämna något, finns det oändligt med syre i en begravd kista?
DOKAN
2015-10-22
Återskapar ungefär hur jag mår just nu ... fint spel av RR som jag av någon outgrundlig anledning fick för mig var Ryan Goosling ... suck ... rasistisk förstås med vidriga muslimer och präktiga jänkare . . .
2015-08-01
För att saker och ting ska bli spännande så måste karaktärer ofta bete sig lite dumt. Så även här. Det sänker filmen ganska mycket redan från början för mig. Bitvis riktigt bra och överlag ganska bra. Klart godkänd!
2015-01-06
Detta var den intressanta idèn idenna films handling som lockade mig att se denna film i kombination med att jag gillar Ryan Reynolds som skådis. Även om Reynolds är bra här och man lever sig in i hans karaktärs upplevelser så fungerar inte idèn fullt ut i långfilmsformatet. Dessutom klickade slutet fel med mig denna gång.
Laasse
2014-09-27
All heder för slutet.
feelsgoodman
2014-08-19
Jag fick åtminstone kallsvett av den inlåsta klaustrofobiska känslan. Blev även stressad av filmen.
Noseman2005
2014-05-18
Det håller inte ända fram. Möjligtvis som kortfilm, vilket Kubrick föreslår nedan. Men den har sina poänger ändå. Inte minst scenen med mamman. 5/10