3.4

Burn-E

BURN·E är en kortfilm från Pixar och är en sidohistoria om en av karaktärerna från filmen WALL·E. Burn-e är en svetsarrobot som skickas ut för att reparera en skadad lanterna på rymdfärjan Axiom. Han är otursförföljd; blir utelåst från färjan och råkar ut för flera dråpliga händelser.

Originaltitel BURN·E
Regissör Angus MacLane
Manus Angus MacLane, Andrew Stanton, Derek Thompson
Genre Kortfilm, Animerad, 2000-tal
Skådespelare Angus MacLane (röst), Tessa Swigart (röst)

yrkeschaufföre
2018-02-11
Den här håller inte riktig som självstående film men det är kul att återse Wall-Es universum.
idaho1981
2015-12-06
Söt kortfilm och man tycker genast om den lilla roboten. Men historien är inte tillräckligt speciell för ett riktigt högt betyg.
BarryHero
2015-11-24
Valgjord men hade varit battre att se den i samband med Wall-E som det trots allt var nastan 7 ar sedan jag sag. Inte sa mycket karaktarsutveckling med tanke pa att Burn-E ar relativt begransad som karaktar.
ziferN
2013-06-24
Gullig, småkul och underhållande.
Grillo
2012-04-20
Söt och i stil med filmen men inte lika hysterisk som flera andra av Pixarkortfilmerna.
ulpe01

2010-12-15
bäst
vieekk
2010-05-24
Nah: rätt tradig. Jag får nog ta och se om efter att jag sett WALL-E.
annihilat0r
2010-05-23
En kommentar här under: "Helt otroligt hur Pixar lyckats fånga det otroliga känsloregister som robotarna uppvisar." - OKEJ? VILKEN PLANET KOMMER DU IFRÅN? ÄR DU VANVETTIG MÄNNISKA?!