2.4

The Incredible Burt Wonderstone

Magikerna Burt Wonderstone och Anton Marvelton är två superstjärnor som har dominerat Las Vegas i åratal. Men på senare tid har deras stjärnor dalat, samtidigt som de i tysthet börjat förakta varandra. Saker blir inte bättre när gatumagikern och nya stjärnskottet Steve Gray får deras show att se än mer gammalmodig ut.

Originaltitel The Incredible Burt Wonderstone
Regissör Don Scardino
Manus John Francis Daley, Jonathan M Goldstein
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Steve Carell, Steve Buscemi, Olivia Wilde, Jim Carrey, Alan Arkin, James Gandolfini, Brad Garrett, Jay Mohr, Fiona Hale, Michael Herbig, Ron Ostrow, Mason Cook, Luke Vanek, Zachary Gordon, Gillian Jacobs, Joshua Erenberg, Sonya Eddy

Djason
2016-02-24
Vrickad film som har några riktigt roliga scener. Carrell och Carrey är två komiska genier som stundtals briljerar. Buscemi som också har en komisk ådra är dock ganska lam i denna film, kanske det som också är meningen.
spielmitmir
2015-05-09
Hihihi! Lite småskojig sådär. Carrey är en av mina favoritskådisar och här visar han ännu en gång sin bredd! Vrickad karaktär på ett helt nytt sätt.
snyltare
2015-03-08
Jag brukar gilla alla inblandade skådisar, och inledningen var fantastiskt lockande, ändå var den här filmen rätt tråkig. Överspelet i början, som brukar vara så fnisstokigt, kändes inte engagerande den här gången. Inte förrän andra delen, när Burt ville något med sitt liv, ville jag något med hans liv. Om man säger. Men visuellt blir det en fyra (grymma dräkter och frisyrer)! Och Steve Gray är ju väldigt spännande att se på.
BarryHero
2015-01-01
Ingen dalig rollista har. Svag tvaa. Nagra roligheter men overlag for konstig och tramsig. Carrey ar sa absurd att det ar skoj stundtals. Wilde passade inte alls in.
2014-11-13
Denna film kom och lämnade utan att göra större intryck på omvärlden vilket fascinerade mig med tanke på att roliga Steve Carrell hade huvudrollen. Nu när jag sett denna film kan jag förstå att den inte gjorde en stor succé. Filmens svaghet är det är för lång tid mellan skratten. Annars är detta en fin och bra historia med som sagt en bra huvudrollssinnhavare och sevärda skådisar i birollerna som Gandolfini, Olivia Wilde, Jim Carrey, Buscemi och Arkin. OK komedi som borde varit roligare.
marleey
2014-09-20
Gillar tanken på en komedi om egotrippade och lite små galna trollkarlar/illusionister. Men själva utförande är tyvärr mindre bra. Allt för många skämt sjunker rakt genom golvet. Speciellt alla dessa omotiverade underbältetskämt. Det hade varit roligt nog att bara följa dem två klassiska trollkarlarnas kamp emot en mer extrem illusionist/fakir. Steve Carell gör en massa grimaser och ljud precis som i många andra av hans filmer. Det kännas tjatigt och det är inte speciellt roligt. Upplägget i filmen har man sett tusen gånger förr. Emot slutet när filmen ska vara mer seriös så blir den faktiskt bättre och man känner lite värme. Det gör att den räddar 2:an i betyg.
booby
2014-09-15
Behållningen ligger i ur snabbt filmen rann igenom.
Solidus
2014-08-21
Det finns de komedier som har lämnat ett evigt minne inpräntat hos en, som får en att alltid att dra på smilbandet så fort man börjar tänka på dem. ”The Incredible Burt Wonderstone” är inte en av dessa komedier. Detta är en medioker komedi som väcker lite skratt då och då. Jag hade inte tråkigt, men jag har sett bättre. Helt ok.
mysmanne
2014-07-29
Uppenbarligen en typ av humor i denna film som inte passar alla, bitvis överspelat (Carell) och skruvat men jag tycker det överlag är riktigt kul. Karaktärernas djup och handlingen får dock stryka lite på foten för att få in de absurda skämten, så jag förstår att man inte gillar den om inte humorn passar en.
Lotso
2014-07-12
I det stora hela hatade jag inte filmen och jag skrattade ett par gånger. Det är bara det att med en sådan rollista så förväntar man sig mer än det man fick. Som sagt Jim Carrey är det bästa med denna filmen och den enda intressanta karaktären. Filmen är också intressant och värd att kolla på då det är James Gandolfini's sista film i nuläget. Inget jag direkt rekommenderar men där finns betydligt sämre filmer från i år och betydligt sämre filmer att kolla på än denna. Helt okej med andra ord och underhållande för timmarna verkligen inget jag ångrar jag såg.