3.1

But I'm a Cheerleader

Megan är en duktig high school-elev med bra betyg, som snällt ber bordsbön och är hejarklacksledare. Hennes föräldrar och vänner misstänker dock att hon är lesbisk och skickar iväg henne till "True Directions", ett läger där homosexuella ungdomar ska lära sig vad som är manligt och kvinnligt och bli sunda heterosexuella, så som gud avsett.

Originaltitel But I'm a Cheerleader
Regissör Jamie Babbit
Manus Brian Wayne Peterson
Genre Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Natasha Lyonne, Clea DuVall, Cathy Moriarty, Melanie Lynskey, Katrina Phillips, Joel Michaely, Douglas Spain, Dante Basco, Kip Pardue, RuPaul, Eddie Cibrian, Wesley Mann, Richard Moll, Michelle Williams, Brandt Wille

2017-10-26
2017-04-23
Så charmig och fin och den förtjänar verkligen sin kultstatus! Blir oväntat rörd i slutet också. Men det är mest bara trevligt, inte skrattroligt eller engagerande på riktigt överlag. Så det blir bara en mycket stark trea!
2016-10-21
En rolig och underhållande film med bra skådespelare. Clea DuVall gör väldigt bra ifrån sig.
2014-12-01
En härligt satirisk och även till viss del svart komedi som driver fullt ut med åsikterna om att homosexualitet endast är en sjukdom som lätt kan botas. Väldigt kul att se Natasha Lyonne i en bra filmroll vilket inte sker så ofta, nuförtiden. Riktigt lyckat och smart gjord. 4-
ziferN
2014-06-02
Charmigt, kul och underhållande men det som främst sträcker ut filmen ifrån mängden är att den känns så otroligt sagolik; stämningen, kläderna, färgerna, ja allt. Inte din vanliga tjej-film precis. Dessutom så tycker jag om Natasha Lyonne riktigt mycket, eftersom hon är alltid så härligt skön, samt så är musiken ett stort plus.
MetalJukebox
2014-03-15
Börjar rätt skönt och underhållande, men det blir lite väl enformigt efterhand och intresset dalar. Mot slutet är den som vilken film som helst.
AlbertSpica
2014-02-22
Jävligt lätttittad, rätt rolig, ibland lite fjantig/löjlig men på ett ganska charmigt sätt. Med ett övertydligt budskap och skön 90-tals stämning med starka färger, go musik och en rolig skådespelare-ensemble som man sen skulle se mera av landar betyget på en ganska stark 3a.
Korben_Dallas
2014-02-22
Bästa romantiska komedi jag sett, inte bara på grund av de lilla Cherrleader temat utan för att den gestaltar en lesbisk förälskelse med klyftighet inplastat i uppskattande 90-talistisk lustighet.
BruceIV
2014-01-22
Bra film! Men skrämmande att sånt här existerar i verkligheten.
Netza
2013-12-19
Udda, skön och bra film. :)