2.2

By the Sea

I mitten av 1970-talet reser det gifta paret Vanessa och Roland runt i Frankrike. De verkar stundtals växa ifrån varandra. När de dröjer sig kvar i en stillsam kuststad lär de känna några av bygdens tongivande invånare, såsom en bartender och en hotellägare.

Originaltitel By the Sea
Regissör Angelina Jolie
Manus Angelina Jolie
Genre 2010-tal, Drama, Romantik
Skådespelare Brad Pitt, Angelina Jolie, Mélanie Laurent, Niels Arestrup, Melvil Poupaud, Richard Bohringer

RustyFilm
2018-03-01
Amerikanskt dyngdeppat par Vanessa och Roland (Angelina Jolie, Brad Pitt) glider in i en pittoresk fransk by vid en charmerande havsvik, detta i en lika charmerande sport-Cittra (paddliknande bil). Där startar ett obscent psykologiskt drama med Vanessa som centralgestalt. Dagarna går segt. Roland sitter mest i byns gemytliga taverna och krökar. Vanessa ligger mest på sin hotellsäng och knaprar piller. Detta pågår dag efter dag (timme efter timme för oss som måste se på). Några korta avbrott i denna rutin finns dock, detta när paret finner ett hål i väggen in till grannrummet. Runt detta hål har dom sin enda gemensamma aktivitet. Då och då sitter dom där och kikar på det unga ständigt kopulerande paret som bor där bakom väggen. Mycket seg film det här. Och det är Angelina Jolie (filmmanus, regi och huvudroll) som står för den stora kalkoninsatsen (gäller alla hennes tre aktiviteter) övriga aktörer sköter sig hyfsat.
wendybalsam
2016-05-23
världens längsta utdragna film tills slutklämmen kommer.. som en redan räknat ut efter fem min in i filmen. orkade inte se klart sista kvarten..
passi0n
2016-02-10
Riktigt tråkig film.
Jormungandr
2015-11-13
Är det nyinspelning av The Two Ronnies humor klassiker ;-)