2.1

The Possession of Hannah Grace

När en polis, som nyligen kommit ut från rehab, tar nattskiftet på bårhuset på stans sjukhus så råkar hon ut för en rad bisarra och våldsamma händelser som orsakas av ett ondskefullt väsen i ett av liken.

Originaltitel The Possession of Hannah Grace
Regissör Diederik Van Rooijen
Manus Brian Sieve
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Shay Mitchell, Stana Katic, Grey Damon, Louis Herthum, James A Watson Jr, Jacob Ming-Trent, Maximillian McNamara, Kirby Johnson

vonadel
2020-11-04
Dras ofta till denna typen av film, trots att de sällan är så bra. Kanske är det förhoppningen i att det någon gång ska göras en film i genren som är i närheten av Exorcisten. Tycker ändå denna var ok. Har inte sett Autopsy of Jane Doe, vilket kanske bidrog positivt. Tyckte nämligen det var ett lite spännande upplägg. 5/10
Hanness
2019-04-25
Precis min åsikt med, tänkte på The Autopsy of Jane Doe direkt.
ekneB
2019-03-05
Har tydliga kopplingar till The Autopsy of Jane Doe men är en sämre variant. Som bakisrulle är den helt okej, aldrig skrämmande men lite spännande
TheHorrorfan
2019-02-23
Helt okej. Väldigt lik ”The Autopsy Of Jane Doe”. Älskar Shay Mitchell.
Engravadlax
2019-02-17
Manus dyker under en acceptabel nivå till och från, något skakigt skådespel, väldigt skakig kamera emellanåt, men mestadels ovanligt bra kinematografi för skräck, och faktiskt hyfsat stämningsfullt. Man visar lite för mycket ibland, men man är också bra på att inte göra det. Slutet är inte det minsta genomtänkt, men Diederik Van Rooijen gör ett starkt intryck på mig trots filmens tillkortakommanden, och jag vill definitivt se mer av honom.