2.8

Café Society

New York och Hollywood under 1930-talet, en period av pulserande nattliv, filmstjärnor, playboyar, gangstrar, fantastisk musik och mycket glamour. Eftersom han får det allt svårare att stå ut med sina gnabbande föräldrar, sin gangsterbror och familjens guldsmedsaffär, känner Bobby Dorfman att han behöver ett miljöombyte. Han beslutar sig för att åka till Hollywood och besöka sin inflytelserika morbror Phil som arbetar inom filmbranschen.

Originaltitel Café Society
Regissör Woody Allen
Manus Woody Allen
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Jesse Eisenberg, Kristen Stewart, Steve Carell, Blake Lively, Corey Stoll, Jeannie Berlin, Ken Stott, Sheryl Lee, Sari Lennick, Stephen Kunken, Parker Posey, Paul Schneider (II), Anna Camp, Tony Sirico, Max Adler, Anthony DiMaria, Gregg Binkley, Don Stark

hsimpson
2019-06-27
Allen är fruktansvärt ojämn, men här är det faktiskt ganska trivsamt. Och som har skrivits tidigare, här är Allen med som skådespelare igen, men i form av Eisenberg... Filmen är bagatellartad men snygg. Helt okej underhållning, och trean är relativt stark.
gjoob
2019-05-08
Jesse Eisenberg var bättre än jag hade kunnat hoppats i sin Woody Allen-roll. Filmen var okej, men inte särskilt rolig. Känns dock mer Allensk än många av hans andra senare filmer, kanske på grund av just Eisenbergs Allen-liknande gimmick.
Haenskii
2018-11-08
Nej, det här var ingen hit. Jag brukar tycka om filmer som handlar om film men den här tar endast upp ämnet genom att nämna kända namn då och då, något ironiskt eftersom filmen ser ner på människor som endast pratar om de kända personer som de har träffat. Även om Allen själv inte medverkar så är han där form av Jesse Eisenbergs karaktär, lika självgod som alltid. Ingen spännade story, felcastade skådespelare och full av stereotyper.
Albion
2018-09-11
Riktigt trivsam film som gör ett nedslag i 30-talets high society. Träffsäkert mode och miljöbeskrivning och utmärkta rollgestaltningar bidrar till en lyckad upplevelse. Betyget blir en klar 4:a
labi
2018-07-28
Woody har en hög lägstanivå. Snart hoppas jag på en sån där fullträff igen. On point-skådespeleri som vanligt. Eisenberg ÄR Woody Allen.
okidoki
2018-07-23
Härlig musik och miljö, inte så mycket till story.
Bomkia
2018-07-22
Mysig bagatell. Kommer aldrig riktigt nånstans, men Allen har fortfarande en viss touch. Gillade Carells roll som Hollywood-agent. 3a.
Paramis
2018-06-19
Fantastiskt foto i vissa scener. I övrigt är upplägget perfekt för att det ska bli en intressant historia men jag blev bara besviken. Lite längre in i filmen insåg jag vad storyn var på väg... Rörig andra del av filmen.
daniel77
2018-06-06
Rätt så snygg sak, men karaktärerna är för tråkigt oengagerande och dialogen är långt under vad Allen kan prestera. Nu är han trött, gubben.
ilgoga
2018-02-19
Allen på sämsta autopilot. Kristen Stewart och främst Jesse Eisenberg spelar sjukt osympatiska karaktärer som man inte bryr sig om för fem öre... ser och låter ok men det hjälper inte alls tyvärr...