2.2

Caffeine

När en mängd sexuella hemligheter uppdagas på ett litet café i London blir relationerna mellan de anställda, och även stammisarna, aldrig sig lika.

Originaltitel Caffeine
Regissör John Cosgrove
Manus Dean Craig
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Callum Blue, Mena Suvari, Katherine Heigl, Mark Pellegrino, Breckin Meyer, Marsha Thomason, Andrew Lee Potts, Sonya Walger, Mike Vogel, Orlando Seale

Mat1az
2012-09-17
Ouch vilken hit-and-miss. Regissören Dean Craig har försökt skapa en 12 Angry Men för generation ”How I met your Mother”. Man känner verkligen hur det försökt med den här enda ut i tåspetsarna. Mycket dialog som försöker vara smart och rapp, sammanvävda historier, bisarra sammanträffanden, pinsamma moment och några twist & turns. Men filmen står ändå bara och trampar på samma ställe från början till slut. Som bäst känns det här som ett avsnitt ur en mitt-på-dagen tv-serie som har fyra avsnitt i rad på TV6. Skådespelet har jag heller inte mycket till övers för, förutom då det gäller Mark Pellegrinos spot on performance som gay Tom. Filmen är medioker som bäst.
Blake_
2009-06-09
Helt ok. Stundtals väldigt rolig, stundtals riktigt dålig.
kabir
2008-05-11
helt ok ströfilm
valle
2007-05-28
Vet inte riktigt vad ja ska säga! dålig men ändå rolig på sina ställen?
LaserFaser
2007-04-22
Tycker den var rätt skön, gillar Callum Blue från när han var med i Dead like me.
PerSimon
2007-04-20
Trivsam torsdagsunderhålling. Det mesta går obemärkt förbi, men en del är riktigt bra..
pysokat
2007-04-18
Fruktansvärt dålig och intetsägande.
VincentMalloy
2007-04-17
Knappast sevärd, torr och till intetsägande.. Se en annan film.