2.7

The Call of the Wild - Skriet från vildmarken

"The Call of the Wild - Skriet från vildmarken" bygger på historien om Buck, en godhjärtad hund vars liv vänds upp och ned när han plötsligt tvingas flytta från tryggheten i Kalifornien till Alaskas vildmarker. Som nykomling bland slädhundarna får Buck uppleva sitt livs äventyr.

Originaltitel The Call of the Wild
Regissör Chris Sanders
Manus Michael Green
Genre Drama, Familjefilm, Äventyr, 2020-talet
Skådespelare Harrison Ford, Omar Sy, Cara Gee, Dan Stevens, Bradley Whitford, Jean Louisa Kelly, Michael Horse, Karen Gillan, Colin Woodell, Micah Fitzgerald, Heather McPhaul, Adam Fergus, Stephanie Czajkowski

myslas
2020-12-31
Helt ok, inledningen inget vidare men det tar sig under andra halvan. CGI-hundarna tar lite tid att vänja sig vid men det är inte jättestörande. Stark tvåa.
smichael
2020-11-08
Oväntat djup.
2020-10-31
Det är naturligtvis en bra story från en klassisk bok och därför får den 3:a, men den animerade delen av filmen är så troligt störande. Jag känner 0 med den animerade hunden, tyvärr...
Spook
2020-07-25
tycker den har fått oförtjänt mycket kritik. jag har sett många filmer och denna var riktigt mysig och välgjord. animerarna har jobbat på bra med att få till så mångaf uttryck i hunden. riktigt bra fel-good-film!
Jimmi
2020-07-16
Mjäkig, allt för längt från källan, men visst underhållningsvärde.
HerrNenne
2020-07-04
Riktigt skräp som handlar mer om människor än hunden. Att casta Scooby Doo som Buck var ett misstag som förstör den lilla ton filmen kunde hoppas ja. Fina miljöer.
abnormal
2020-04-13
Rätt töntig, men ändå småmysig, fin och hyfsat engagerande.
PeterTheW
2020-04-04
Den fungerar faktiskt okej när man ser den som en animerad film med vissa riktiga människor i istället för den realistiskt animerade hundaction man trott. Svag trea.
norenorama
2020-03-31
Rätt töntig. Totalt omöjligt att se något annat än en datoranimerad hög till hund. Dock så går det lite bättre när man ser den som en teknad film med riktiga människor i.
quelnightmare
2020-02-29
En vinnande bearbetning som aldrig behandlar sin publik nedlåtande.