2.8

Calvaire

En sångare blir strandsatt i ödemarken när hans bil går sönder. Hjälpen dröjer, och det blir allt tydligare att något är fruktansvärt fel

Originaltitel Calvaire
Alternativ titel The Ordeal
Regissör Fabrice Du Welz
Manus Fabrice Du Welz, Romain Protat
Genre 2000-tal, Drama, Skräck
Skådespelare Laurent Lucas, Jackie Berroyer, Philippe Nahon, Jean-Luc Couchard, Brigitte Lahaie, Gigi Coursigni, Philippe Grand'Henry, Jo Prestia, Marc Lefebvre, Alfred David

BrutusBeefcake
2016-02-09
Förutom dansscenen fanns det här inte mycket att hurra över alls, tråkiga Hillbillys och inget som kommer vara kvar i mitt minne imorgon. (3+/15)
TheHorrorfan
2014-02-09
Väldigt tråkigt, fast känner att den ändå inte är så dålig så att den förtjänar en 1a.
Engravadlax
2013-08-03
Planlöst, skevt och trist. Dansscenen var det enda roliga med hela filmen, men det räcker inte.
bryngel
2013-03-31
Så nära ettan man kan komma, utan att klämma dit den.
Golge
2012-12-18
En helt vanlig belgisk familjematiné
JimCarrey
2012-11-28
En otroligt charmig skräckis. Dansscenen är en av de bästa scenerna i filmhistorien. Slår den med grottmänniskan och benet i 2001 om man säger så
djonipony
2012-10-10
en av de sjukaste och sämsta filmerna någonsin.
Jocke_eriksson
2012-09-01
En jävligt störd och ganska bra film. Den är inte långt från att få en 4a av mig, men vissa scener och inledningen drar ner betyget något.
indygrinder
2012-06-25
Äntligen en vettig skräckfilm! Skevt, skitigt och stört, precis som det ska vara. En hillbillyhyllning till Motorsågsmassakern, Deranged och Deliverance kanske? Pianoscenen tar det hela ett snäpp längre.
Taliah
2012-06-12
Alternativ titel: 'Alla älskar Gloria'. Ganska sjuk film.