3.4

Calvary

En godhjärtad präst måste konfrontera mörka krafter efter att ha blivit hotad under en bikt.

Originaltitel Calvary
Regissör John Michael McDonagh
Manus John Michael McDonagh
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Brendan Gleeson, Aidan Gillen, Chris O'Dowd, Kelly Reilly, Domhnall Gleeson, Dylan Moran, Marie-Josée Croze, David Wilmot, Isaach De Bankolé, Killian Scott, Orla O'Rourke, M Emmet Walsh, Pat Shortt, Gary Lydon, Owen Sharpe

Skapad 2019-11-15 av Albion1
I utkanten av Sligo, en liten stad i Irland, försöker en präst, Father James, (ett briljant porträtt av Brendan Gleeson) ta hand om sin flock. Men på grund av de senaste skandalerna inom den kato...   Läs mer »

Murvel48
2019-12-24
En märklig och fascinerande film. Gleeson är suverän.
Murvel48
2019-12-24
En märklig och fascinerande film. Gleeson är suverän.
stgurgel
2018-05-13
Underbar samling djupt men vardagligt lidande människor
2017-10-08
Trots att den är långsam och emellanåt lite väl babblig, så är det svårt att klaga. Här finns både djup och botten, ett suveränt manus med grym dialog, ett vackert kargt landskap och ett intressant persongalleri förträffligt illustrerat av en imponerande ensemble. Men visst är det stundtals ganska tråkigt. (8+/15)
Portugallien
2017-08-29
WillyV
2017-06-22
Rolig och smart som fan.
Starkbröl
2017-02-27
Jag kan inte påstå att jag begriper budskapet i filmen. Attityderna mellan människor känns konstlade, trots Gleeson d.ä. som i och för sig är mycket bra.
MsA
2016-09-16
Intressant , vacker, sorglig men lite seg film Kul att se far och son Gleeson spela mot varandra, även om det var kort.
HerrNenne
2016-08-20
Visst, den är tung, den är lite mörk, den är lite jobbig, men tycker också den är rätt platt.
sille
2016-07-24
Tung, bra, unik, se den.