3.2

Can You Ever Forgive Me?

Den framgångsrika biografiförfattarinnan Lee Israel har tjänat sitt leverne genom att profilera kändisar som Katherine Hepburn, Tallulah Bankhead, Estee Lauder och Dorothy Kilgallen. När hennes stil visar sig inkompatibel med litteraturens värld vänder hon sig till en ny konstform och börjar med hjälp av sin lojala vän Jack att förfalska brev från berömda personer.

Originaltitel Can You Ever Forgive Me?
Regissör Marielle Heller
Manus Nicole Holofcener, Jeff Whitty
Genre Drama, Kriminalare, Komedi, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Melissa McCarthy, Richard E Grant, Dolly Wells, Ben Falcone, Gregory Korostishevsky, Jane Curtin, Stephen Spinella, Christian Navarro, Pun Bandhu, Erik LaRay Harvey, Brandon Scott Jones, Shae D'lyn, Rosal Colon, Anna Deavere Smith, Marc Evan Jackson

StureStenhög
2019-05-03
Jag gillar karaktärer som är svåra att gilla och udda vänskap som uppstår i utanförskapet, så det här passade mig bra. Det var en kul värld att få en inblick i också. Melissa McCarthy är dessutom betydligt mer uthärdlig i seriösa roller, och här fungerar hon riktigt bra. Jag var hela tiden på hennes sida även om det är tveksamt om hon förtjänar det. Men det finns en intressant balans här där brottet är relativt harmlöst, samtidigt som de personer hon blåser mestadels är sympatiska människor, något man i vissa stunder anar att hon brottas med själv. Alltid välkommet med den sortens mångbottnade personporträtt
2019-04-10
Väldigt bra, känns naturlig och underhållande. Fina karaktärer som inte behöver förklaras på djupet utan dom talar för sig själva. Intressant och kul story och det finns lite olika lager här kring vad vi vill med livet och så. Men den engagerar ju aldrig mer än ytligt och allt känns lite distanserat och så. Stabilstark trea men fyran kommer aldrig på tal.
abnormal
2019-02-18
Intressant och välspelad film. Absolut sevärd.
haajen
2019-02-03
Charmig och rentutav mysig tragikomisk film med två mycket bra rollprestationer i centrum. Extra plus för skildringen av förlags- och bokbranschen.
Man5on
2019-01-24
Bra spelat av Melissa och Richard men det är ju inte särskilt underhållande dock. Känns som det fattades lite substans.