2.3

Canadian Bacon

Presidentens popularitet sjunker. Något måste göras. Man behöver en fiende att starta krig mot.

Originaltitel Canadian Bacon
Regissör Michael Moore
Manus Michael Moore
Genre Komedi, Krig, 90-tal
Skådespelare John Candy, Alan Alda, Rhea Perlman, Rip Torn, Kevin Pollak, Kevin J O'Connor, G D Spradlin, Bill Nunn, James Belushi, Steven Wright, Brad Sullivan, Stanley Anderson, Richard Council, Wallace Shawn, Michael Copeman, Bruce Hunter, Beth Amos

SID6581
2016-12-06
kass, men småkul
2014-11-15
Jag vet inte hur många som vet om att Michael Moore faktiskt har gjort en långfilm och att detta är resultatet. Det är lätt att känna igen Moores politiska satir och liksom sina dokumentärer är det med humor som vapen. Vi ska dock vara glada att Moore insåg att han är bättre på dokumentärer för detta övertygar inte men når ändå upp till godkänt. 2+
AddeColciago
2013-07-06
Michael Moore är lika subtil som alltid. Synd på en fin cast, med Alda som president i synnerhet.
Djason
2013-01-10
Rolig idé som slarvas bort av för mycket flams och trams. Dock är rimmet med pronto och Toronto roligt och fyndigt.
RockSnack
2012-10-15
Underhållande och galen men förvirrad komedi. Den är för mycket.
Astrojacob
2010-11-19
Nej, trots satir o bra skådisar funkar inte detta alls. Jag log knappt. Kändes som krystad bonnläppshumor i buskistempo. Känns fel att såga Moore så det får bli en knapp Tvåa. Spelfilm är inte hans grej. Han bör hålla sig till elaka dokumentärer, inte vanliga filmer.
yrkeschaufföre
2010-08-05
Kanske inte helt optimalt att se halva och spela in resten och se den halvan 3 månader senare. Men jag fick ändå grepp om det som gick att greppa. Den är överdriven och övertydlig, Michael Moore är bättre på dokumentärer.
mongomoves
2010-07-25
now that's good satire!
ViktorGlantz
2010-05-24
Kanske inte speciellt välspela, men ganska rolig och originell. Moore visar vart han är påväg.
SalotSar
2010-05-10