2.5

Candyman

Så länge invånarna i bostadsområdet Cabrini i Chicago kan minnas terroriserades de av spökhistorien om den övernaturliga seriemördaren med krok till hand, som lockades fram när du stod framför spegeln och upprepade hans namn fem gånger. Ett decennium efter att det sista av Cabrini-tornen rivits, har konstnären Anthony McCoy och hans flickvän, Brianna Cartwright flyttat in till en loftlägenhet i den nu hippa delen av Cabrini. Sociala medier-generationen är helt ovetandes om Candyman-historien men när Anthony börjar använda sig av historien bakom legenden ändras allt.

Originaltitel Candyman
Regissör Nia DaCosta
Manus Nia DaCosta, Jordan Peele, Win Rosenfeld
Genre Thriller, Skräck, 2020-talet
Skådespelare Yahya Abdul-Mateen II, Teyonah Parris, Nathan Stewart-Jarrett, Colman Domingo, Tony Todd, Vanessa Williams, Rebecca Spence, Kyle Kaminsky, Carl Clemons-Hopkins, Brian King, Miriam Moss, Mark Montgomery, Genesis Denise Hale, Rodney L Jones III, Pamela Jones, Cedric Mays, Heidi Grace Engerman, Christiana Clark, Torrey Hanson, Hannah Love Jones

Engravadlax
2021-09-18
Lol.⠀⠀⠀⠀⠀⠀
amam
2021-09-18
Skickligt gjord och snygg men den politiska historien är alldeles för tunghänt och tar över för mycket. Hade funkat bättre om de lyckats få den gå ihop tightare med den riktiga skräckhistorien.
PeterTheW
2021-09-17
Det finns mycket jag gillar med den här nyversionen och med lite mer finess hade det kunnat bli ett mästerverk. Nu är det intressant, lite krypande, fascinerande och lite trevligt gore. Håller med JD om att skräckhistorien och det politiska inte riktigt tvinnas ihop. Glatt överraskad, dock!
kovikovi
2021-09-11
jag tyckte om den :) såg den på bio och tyckte mycket om den!
JD
2021-08-29
Många enskilda kvaliteter, men filmens två trådar, den politiska och skräckhistorien, tvinnas inte riktigt ihop på något övertygande sätt och slutet känns ansträngt. Scenen på skoltoaletten måste vara inspirerad av slutscenen i Låt den rätte komma in.