1.5

Candyman 3

I den tredje filmen i Candyman-serien förföljer Candyman en konstgalleriägare, Caroline som är en avlägsen släkting till honom. Han måste få hennes själ så hon kan vara vid hans sida. För att få som han vill dödar han hennes bekanta och får det att se ut som Caroline är mördaren! Ännu en mardröm har börjat…

Originaltitel Candyman: Day of the Dead
Regissör Turi Meyer
Manus Turi Meyer, Al Septien
Genre Skräck, 90-tal
Skådespelare Tony Todd, Donna D'Errico, Mike Moroff, Jud Meyers, Elizabeth Hayes, Jsu Garcia, Rena Riffel, Laura Mazur

2016-10-31
En hopplös Donna D'Errico i en odramatisk Candyman-uppföljare. Jag gillade öppningsscenen och jag gillar Rena Riffel - det är så långt jag kan sträcka mig. (4/15)
gjoob
2016-09-10
Tony Todd är bra som vanligt, men han är också det enda bra med denna film. Handlingsmässigt är den snarlik tvåan, men här har man fiskat upp en bimbofierad C-skådis och satt henne i huvudrollen. Tråkig och meningslös uppföljare.
dudson
2014-02-23
Super kass! en så lågbudjet skräck direkt på video- hyllorna. typisk film som aldrig borde gjorts"
janne
2012-03-08
Trots en del överraskande scener i filmen tycker jag inte att den orkar upp till mer än en tvåa i betyg.
WaldoTrumbull
2011-09-19
Inget av stämningen från den första filmen finns kvar, myten är förstörd och skådespelarinsatserna är mediokra. Detta är bara dåligt. Stackars Candyman.
chris_lambert_
2011-09-01
I jämförelse med ettan är detta en skymf.
Christofer
2006-11-24
Ungefär som de övriga filmerna i serien, fram till upplösningen som är lite väl osannolik och enkel.

2006-11-11
Lite småtramsig även om den har sina stunder.
Zeds2003
2005-06-07
jag gillar hela candyman serien.. Tony Todd är iskall
melfas
2005-01-21
helt underbar film, finns ingen bättre skräckfilm. De två tidigare filmerna av candyman suger dock, särskilt ettan