Cannibal Man

Marcos är en ung man som arbetar som slaktare. En kväll när han är ute och partajar med sin flickvän, råkar han i ett bråk döda en taxichaufför. När flickvännen hotar med att gå till polisen och berätta om händelsen känner Marcos sin tvingad att mörda henne också. Dessa två illdåd blir början på hans mordkantade väg ned i galenskapen.

Originaltitel La semana del asesino
Alternativ titel The Apartment on the 13th Floor, Week of the Killer
Regissör Eloy de la Iglesia
Manus Antonio Fos, Eloy de la Iglesia
Genre Drama, Skräck, 70-tal
Skådespelare Vicente Parra, Emma Cohen, Eusebio Poncela, Vicky Lagos, Lola Herrera

2018-03-02
Verkligen, verkligen skittråkig faktiskt. (3/15)
2015-09-06
Titeln ska man inte haka upp sig på i den här smygande otäcka video-nastien. Ett stycke spansk ångest och depp här huvudpersonen är mycket bra i rollen. Inget tempo att snacka om, men väl avvägt våldsam och en stämning som är svår att slå. Med ett bättre slut hade jag lätt satt en fyra.
Suverän
2011-08-01
Stark trea till denna täta och stundtals blodiga thriller. Underbart långsam och kontemplativ med en stark huvudperson.
2010-03-29
Enormt Grym film! Sånn Kväljande Känsla genom-syrar Filmen totalt..Ingen lättsamm film direkt! Men uppskattar man Sånna här a Fantastiska rullar så kommer man Älska Cannibal-Man...
ItalyErik
2008-05-30
En deprimerande historia där krutet läggs på huvudpersonens psyke snarare än våldsamma mordscener, även om det finns några få av dem. Gay-temat används mycket bra och tydligen gjorde regissören en del andra filmer med gay tema. Föregångare till Almodovar månne? ;)
benoit
2007-01-24
Detta är verkligen en liten kristall som är oförskämt underskattad. Visst är det väl ingen toppenhistoria, men det är något med filmen som jag har fastnat för och genom detta blir det en säker trea. Inget direkt brutalt våld men den har en fint och trevligt tempo som uppskattas
@ngeldu$t
2005-11-09
Vilken soppa. Det finns absolut ingenting i filmen som är engagerande eller intressant. Sedan är det nästan snudd på helgerån att filmen går under namnet Cannibal Man eftersom den inte på något sätt gör skäl för namnet.
idd
2005-05-14
gillade denna skarpt, håller med om att filmen har flera "handlingar" vilket e kul.. tyvärr är slutet tamt, intetsägande och otroligt tråkigt...
ajour
2004-11-16
Är svag för historier som denna, du! sköna 70-tal.. det är nästan två handlingar, en lite våldsam och en homoerotisk. FIlmen är mycket skön!
ThrashingMad
2004-10-29
Bitvis lite för små seg, men ändå okej som helhet.