3.3

Cannibal! The Musical

Följ med den hurtiga kannibalen Alfred Packer och en grupp intet ont anande guldgrävarpionjärer in i Colorados klippiga berg. Allt flyter på i godan ro tills Packer blir hungrig. Med en till synes omättlig aptit börjar han kalasa på sina följeslagare medan han glatt sjunger sina förfäders gamla visor. Alfred Packer är den ende mannen i amerikansk historia som blivit dömd för kannibalism. Filmen försöker lösa den stora gåtan från 1874. Vem åt vem?

Originaltitel Alferd Packer: The Musical
Regissör Trey Parker
Manus Trey Parker, Matt Stone
Genre Komedi, Musikal, Western, Skräck, 90-tal
Skådespelare Trey Parker, Matt Stone, Ian Hardin, Dian Bachar, Stan Brakhage, Toddy Walters, Jason McHugh, Jon Hegel, Robert Muratore, Edward Henwood, Andrew Kemler, Masao Maki

Starkbröl
2023-11-14
Nä, extremt svag. Och för lite musik.
vonadel
2021-05-10
Hade för stora förväntningar på denna då en polare pratat upp den så väldigt. Visst, det var en del sjuka/roliga scener som man sedan vant sig från Parker/Stone, men räcker kanske inte riktigt hela vägen. 5/10
thebully
2019-03-28
Mycket nära betyget - 5
Diclonius
2016-10-25
En kassett man nötte ut i sin ungdom. Kan fortfarande skratta så jag pissar på mig, åt scenen med de Japanska "Indianerna".
gotler
2014-12-08
Var bakis.
2014-05-05
Trey Parkers första film är så pass okänd att den knappt ens har ett kultrykte. Men bra är den! Man märker tydligt briljansen som skulle utformas till South park några år senare. Sköna repliker, roliga splatter-scener och framför allt helt fantastiska sångnummer! Troligtvis den bästa filmen Tromafilm producerat, fast det säger kanske inte så jättemycket… "Fudge, Packer?"
MaxMackan
2013-11-17
Musiken är fantastisk. Och några skratt emellan, men mestadels är det bara transportsträckor mellan sångerna.
andrabullar
2012-12-23
Denna kan jag se om och om och om igen!
Franck-Ribery
2012-09-09
en film man varmt kan rekomendera. Den hade det mesta
thebully
2012-08-21