2.3

Mitt i plåten 2

En shejk får i uppdrag av sin far att delta i det illegala amerikanska kust till kust-rallyt, Canonball Run. Det är ett brokigt gäng som startar från Kalifornien. Under loppet försöker ett maffiagäng kidnappa shejken.

Originaltitel Cannonball Run II
Regissör Hal Needham
Manus Brock Yates, Hal Needham, Harvey Miller, Albert S Ruddy
Genre Komedi, Action, 80-tal
Skådespelare Burt Reynolds, Dean Martin, Dom DeLuise, Jackie Chan, Sammy Davis Jr, Jamie Farr, Telly Savalas, Marilu Henner, Shirley MacLaine, Sid Caesar, Susan Anton, Catherine Bach, Frank Sinatra, Ricardo Montalban, Henry Silva, Richard Kiel

myslas
2020-05-29
I stort sett en kopia på förra filmen men betydligt tråkigare. Svag tvåa.
siggelund
2015-01-28
Amerikansk buskis, men charmen från barndomen går inte att ta kål på helt. Rollistan är helt bisarr. Hela rat-pack, Hajen från James Bond, Jackie Chan, Burt Reynolds, Dom deLouise.
yrkeschaufföre
2014-12-16
Inte rolig, inte spännande och framförallt onödig. Som yngre tonåring gillade jag den här, men all charm är bortspolad.
Grillo
2014-09-06
Okej men tramsigare än ettan. Dras framförallt ner av den onödiga sidostoryn med shejken.
RichardEk
2014-07-19
Lite barnsligare än sin föregångare, och inspelad (misstänker jag) med en mindre budget, lyckas denna uppföljare inte riktigt leva upp till sin föregångare. Här finns en del scener som är charmiga i all sin larvighet, men den största behållningen är nog ändå samspelet mellan Burt Reynolds och Dom DeLuise. De verkar ha så roligt att de knappast kan hålla sig för skratt (de var nära vänner också i verkligheten), och den glädjen smittar av sig.
ClintanTheKing
2013-01-30
Smått underhållande på sina ställen men lite väl flamsig i jämförelse med första filmen som höll sig på en viss nivå iaf.
Starkbröl
2012-08-31
Riktigt, riktigt dålig, men eventuellt lite bättre än ettan. Mer slapstick och barnsligare.
justcelsius
2011-06-21
fet film.
KarlG
2010-08-24
Bättre än första, ändå fruktansvärd.
StureStenhög
2010-04-14
Ungefär som första filmen. Lite småunderhållande, men på det stora hela är det en osammanhängande film med trött humor och trötta skådespelare. Dom DeLuise spelar två roller, den ena är den bästa karaktären i filmen och den andra är den sämsta. Det är faktiskt lite imponerande