1.9

Capone

Efter tio år i fängelse börjar den 47-årige Al Capone lida av demens, och hemsöks av sitt våldsamma förflutna.

Originaltitel Capone
Regissör Josh Trank
Manus Josh Trank
Genre Drama, Kriminalare, Biografi
Skådespelare Tom Hardy, Linda Cardellini, Matt Dillon, Al Sapienza, Kathrine Narducci, Noel Fisher, Gino Cafarelli, Mason Guccione, Jack Lowden, Kyle MacLachlan, Rose Bianco, Manny Fajardo, Christopher Bianculli, Edgar Arreola, Jhemma Ziegler, CG Lewis, David Wachs, Tilda Del Toro, Wayne Pére, Josh Trank, Neal Brennan, Jason Edwards, Caiden Acurio, Mason Rozas, Emma Willoughby, Tara Marie Foy, Reed Luckett, Troy Anderson, Andreanna L Jenson

fridenpaden
2022-04-13
Jaha, då har man gjort så många filmer om Capone att endast hans nedbrytande slut som senil finns kvar att porträttera. Det behövs inte. Filmen är helt onödig.
2021-09-20
Jag har svårt att förstå vad det är en vill åstadkomma med det här. Eller, tanken med att visa upp mytomspunna personer ifrån ett mer jordnära och verkligt perspektiv kan jag väl förstå. Men hur intressant är det? Varför vill jag titta på en dement Al Capone i nästan två timmar? Även i bästa fall hade jag ju inte direkt känt empati med kräket. Och det här är inte i bästa fall, jag gillar verkligen Tom Hardy men det här känns mest som överspel. Inte usel, men inte bra. En klar etta.
2021-08-07
Njaee" Ger inte mkt för Hardys vresiga tolkning av Capones sista.. år i livet. Diggar ändå kommentaren. You f#cking bum, när han köttar en Croc från båten , heehee(Epic) Annars ingen karisma/själ som old-Cap hade.(Sorry) 1+
2021-06-06
En film som vill väldigt mycket, men som inte får något gjort. Hardy kämpar på bra som Capone, men en grymtande inkontinent och dement gammal gangster är inte speciellt intressant. Produktionen verkar dessutom påkostad så det är synd att det inte fanns något roligare eller mer intressant att berätta.
xpndr
2020-10-03
Erbarmligt dåligt. Svag 1:a
Paramis
2020-05-12
Va inte detta bara supertrist?