3.2

Captain America: Return of the First Avenger

Fortsättningen på "Captain America" utspelar sig efter händelserna i "The Avengers". Steve Rogers fortsätter att samarbeta med Nick Fury och SHIELD, och försöker samtidigt att anpassa sig till den moderna världen.

Originaltitel Captain America: The Winter Soldier
Alternativ titel Captain America 2
Regissör Anthony Russo, Joe Russo
Manus Christopher Markus, Stephen McFeely
Genre Äventyr, Action, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Chris Evans, Samuel L Jackson, Scarlett Johansson, Robert Redford, Sebastian Stan, Anthony Mackie, Cobie Smulders, Frank Grillo, Maximiliano Hernández, Emily VanCamp, Hayley Atwell, Toby Jones, Stan Lee, Callan Mulvey, Jenny Agutter, Chin Han (III)

Skapad 2019-11-09 av AugustDellert
Den andra Captain America-filmen är här och fortsätter handlingen från The First Avenger samt The Avengers. Steve Rogers, som Kaptenen egentligen heter, jobbar åt SHIELD på samma sätt som han j...   Läs mer »

Hanness
2019-05-08
Bra uppföljare.
TURGUT
2019-04-13
Bra Marvel-rulle med bra action och skaplig handling, har man sett de tidigare filmerna uppskattar man handlingen mycket mer tror jag.
widez
2018-02-15
En av de bättre Marvelfilmerna. Häftig action och intressant handling!
Zingostar
2018-01-13
Obegriplig handling. Uruselt skådespeleri.
Murvel48
2017-12-02
Oväntat bra, faktiskt! Efter att ha sett Ironman- och Avenger-smörjan hade jag inga större förhoppningar om den här.
2017-10-23
Solidus
2017-05-10
Jag var grinig första gången jag såg "Captain America: The Winter Soldier" och delade ut lågt betyg. Nu beslutade jag att ge filmen en ny chans på grund av alla dessa lovord som den har fått och återigen: Jag erkänner jag var grinig. Det här är en solid actionfilm som vågar att ge sig själv en vuxen underton, för det här känns mer riktat till den äldre publiken. Jag föredrar fortfarande den första filmen på grund av dess charmiga matinékänsla, medan uppföljaren blir en aning tråkig i sitt utförande.
Totenkopf
2016-10-09
Nä den föll mig i smaken.
#54
2016-09-08
Samma hjärndöda action som tidigare.
EvilNed
2016-08-07
Av de jag har sett så kan detta vara den bästa Marvelfilmen. En plot som låter sig ta tid på sig och levererar action ungefär i den mängd en orkar ta emot det. DC, se och lär.