2.1

Captain Apache

En indian upptäcker planer på att mörda presidenten när han undersöker ett annat mord.

Originaltitel Captain Apache
Alternativ titel Deathwork, The Guns of April Morning
Regissör Alexander Singer
Manus Milton Sperling, Philip Yordan
Genre Action, Kriminalare, Mysterium, Thriller, Western, 70-tal
Skådespelare Lee Van Cleef, Carroll Baker, Stuart Whitman, Elisa Montés, Charly Bravo, Percy Herbert, Charles Stalmaker, Tony Vogel, Faith Clift, D Pollock, Dan van Husen, Hugh McDermott, George Margo, José Bódalo, Elsa Zabala, Allen Russell, Carl Rapp, Bud Strait

Solidus
2019-01-30
Obegriplig historia, men filmen underhåller i sin rörighet samt att det är inte varje dag man får höra Lee Van Cleef "sjunga" både led- och slutmotiv. Det ska tilläggas att Lee Van Cleef ser inte ut som han gör på postern. Godkänd skruvad western som vågar att gå sin egen väg.
ClintanTheKing
2012-06-05
Riktigt seg, tråkig och ointressant western. Inte ens van Cleef kunde rädda upp denna. Trots filmens ynka 90 minuter så känns den ändå för lång. Kunde ha skurits ner ännu mer. För det enda intressanta på hela filmen är den sista kvarten.
SalotSar
2011-12-12
Fullständigt obegriplig historia som snarare påminner om Monty Pytonsketcher som staplas på varandra. Kvinnoporträtten är underbara: vackra, opålitliga, lynniga, beräknande och fåfänga. Jag skjuter som en svartsjuk kvinna. Mitt i hjärtat." Slutkonversationen är dock episk.
dudson
2011-12-10
Mycket märklig Spagge western som känns mera som en billigare t v produktion..Men Cleef och Whitman är ju alltid sevärda!! 2+...
Shilliboo
2006-11-13
jag gillade denna riktigt mkt, den var lite klurig men jag fick ihop det tillslut =)
Sen045
2005-03-16
En film med fullkomligt obegriplig intrig, som rör sig framåt i snigelfart på ett sätt som verkar vara skräddarsytt för att göra tittaren så ointresserad som möjligt. Lee Van Cleef gör en groteskt usel roll som indian och kapten. Diverse kul detaljer (Lee Van Cleef i ett hallucinogenrus!) räddar filmen från en etta.