2.2

Captain EO

Captain EO och hans besättning har sänts till en planet för att återfå sin stora ledare till den "goda" sidan.

Originaltitel Captain EO
Alternativ titel 3D movie Captain EO
Regissör Francis Ford Coppola
Manus George Lucas, Rusty Lemorande, Francis Ford Coppola
Genre Kortfilm, Science Fiction, Musikal, 80-tal
Skådespelare Michael Jackson, Anjelica Huston, Dick Shawn, Tony Cox, Debbie Lee Carrington, Cindy Sorenson, Gary DePew, Percy Rodrigues (röst)

Skapad 2019-09-29 av Rollywood
Captain EO (Michael Jackson) och hans besättning är ute på uppdrag i sitt rymdskepp för att hitta The Supreme Leader (Angelica Huston). På vägen råkar de kraschlanda efter att ha blivit nedskju...   Läs mer »

ziferN
2015-06-28
Man börjar ju först och främst fundera över hur mycket vilja som ligger bakom hos Coppola under skapandet, eftersom detta är inte alls bra och riktigt dåligt regisserad dessutom. Effekterna ligger heller inte på topp precis, samt verkar det som att Lucas står bakom manuset för figurerna under Star Wars-eran. Men nej.
lekke
2014-04-13
Michael och muppar besegrar reapers från "Mass Effect" över en instrumental som skulle kunna ha varit plockad från "Final Fight". Ja, ungefär lika innehållsrik film som ett dumt datorspel... Har jag nämnt att det är hongkongfilmsljudeffekter i den också? Nåväl, en helt ok barnprodukt för sin tid.
JonteW
2013-05-20
Såg denna på Disney Land i Tokyo och detta är ett klart godkänt theme park nöje i sin allra högsta grad. Men bortom Michael's musik glöms allt annat bort rätt snabbt när man gått ut från salen. Man kan och borde förvänta sig lite mer av namn som Lucas och Coppola. Kanske den idag mest slår på 80-talets nostalgiska strängar. Men får man chans att se den som den var tänkt, på bio med den gamla skolans 3D, ska man definitivt se den.
Suverän
2012-07-05
Älskar verkligen Michael, på alla sätt och vis, han är och förblir helt makalös, men detta är inte bra.
sfrank
2012-01-29
Det ser ut som kapten EO går framåt men han åker ju bakåt
tobgbg
2012-01-04
Efter att ha sett Michael Jacksons Moonwalker precis innan så kan ju ingenting vara sämre iaf. Detta är faktiskt inte så kasst. Effekterna är hyfsade och storyn är smått ok. Michael är oxå helt ok. Märk att Coppola haft lite inflytande och även Goerge Lucas. Känns inte alls lika hafsigt som Moonwalker. Jag tror det är så här som Moonwalker borde gjorts. Tvåa på gränsen till trea.
Ahrle
2010-08-09
Lite för kort, men det är trevlig underhållning och fantastisk musik! Michael var en bra skådespelare och jag rekomenderar alla att se den.
apmannen
2010-03-28
Sen han dog så känner man ju någonstans att antal människor som går igång på att jucka fram laserstrålar ur skrevet har reducerats drastiskt.
Bambini
2009-08-06
Svår film att betygsätta. Musikal och kortfilm var för sig går ju, men denna är en blandning, tyvärr en inte helt lyckad sådan. Storyn och skådespeleriet lämnar mycket att önska, och för att vara världens dyraste film (per minut speltid) imponerar absolut ingenting alls. 1:a/2:a nånting.
Hypostas
2009-07-25
Fuzzball såg så verklig ut att man ville klappa den.