2.8

Captain Marvel

Carol Danvers blir en av universums mäktigaste hjältar när Jorden hamnar mitt i ett galaktiskt krig mellan två utomjordiska raser.

Originaltitel Captain Marvel
Regissör Anna Boden, Ryan Fleck
Manus Anna Boden, Ryan Fleck, Geneva Robertson-Dworet
Genre Äventyr, Action, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Brie Larson, Samuel L Jackson, Ben Mendelsohn, Jude Law, Annette Bening, Djimon Hounsou, Lee Pace, Lashana Lynch, Gemma Chan, Clark Gregg, Rune Temte, Algenis Perez Soto, Mckenna Grace, Akira Akbar, Matthew Maher, Chuku Modu, Vik Sahay, Colin Ford

kryttan
2019-09-16
Riktigt bra! Brie passar perfekt i rollen, bra balans mellan humor action och drama.
Tenchi
2019-08-14
Jag är svag för nostalgi och när man flörtar med det magiska 90-talet. Lite feel-good movie i vissa delar, bra soundtrack. Vissa scener var geniala, andra lite som ett 56k-modem. Lite väl överdriven mot slutet. Som andra nämnt, det är trist att hon är så fruktansvärt övermäktig.
syltkatt
2019-07-31
+1 for technical profciency +1 for the deep lore Sen var det alldeles för mycket cheese, klyshor och tveksamma skådespelarinsatser för ens en trea. Och jäklar vad det spårade på slutet.
2019-07-21
Jag älskar MCU men ändå kände jag före denna titten att detta är en film jag bara ser för att ha hela bilden klar inför Endgame. Jag var alltså vare sig särskilt intresserad av Captain Marvel eller Brie Larson, i titelrollen, då hon har en förmåga att var väldigt ojämn i sina insatser. Jag blev dock glatt överraskad av både film och Larson. En bra film, även om den inte når upp till toppskiftet, som ger en härlig dimension inför framtida MCU. Hur fantastisk är de-aging-tekniken? 3+
amam
2019-07-14
Svag tvåa. Ganska typiskt en nördig maktfantasi i superhjältefilmstuk utan något speciellt bra eller nytt egentligen. Sjukt tråkigt att hon är så overpowered. Stålmannen-sjukan som en del andra säger.
92axha10
2019-06-19
Typisk superhjältefilm med mycket humor. Väldigt rolig och lättsam.
Nintendo64
2019-06-09
Lågt ställda förväntningar men på det stora hela en ok popcornrulle. Stark 2a som får bli en 3a tack vara katten!
Bengt_a
2019-06-01
En typisk "meh"-film. Några roliga skämt, men det mesta var platt och onödigt. Den ledde ingen vart, var extremt förutsägbar, och gav inget. Lite roligt var det när de i en scen bakifrån visade hur Brie "sprang" (20:51 in i filmen) - inte särskilt superhjälteaktigt. :D. Jag förstår att de i alla andra scener bara visar henne springandes från sidan. Nä, hon gjorde inte någon särskilt bra insats.
Engravadlax
2019-05-31
Välproducerad och humorn funkar ibland, men jag bryr mig inte alls om karaktärerna, handlingen är en transportsträcka, dialogerna är ovanligt cheesiga för en Marvelfilm--samt de konstanta you go girl-ismerna som står en upp i halsen--och Carol Danvers som superhjälte är, som andra redan har påpekat, ungefär lika intressant som Stålmannen.
norenorama
2019-05-28
Brie Larson, sämsta castingbeslutet i historien, hennes minspel från första till sista scenen 100% bevis att hon inte är en skådespelare, var sekund hon var med i total tortyr att se. Overkligt värdelös hjälte också, exakt kopia av stålmannen, absolut för op, sjukt tråkig. Fanns lite roliga scener med, men inget som kunde lyfta upp den från det dåliga. EDIT wtf????? Var det Brie Larson som var med i "ROOM"?!?! Minns ju det som en bra skådis :S`??? Ahh, då är det ju regissören som är totalt hjärndöd som valde henne till en roll hon absolut inte på något vis borde vart i eller kunde få fram det hon är bra på.