2.5

Captive State

Historien utspelar sig i en Chicago-stadsdel som i närmare ett decennium varit ockuperad av utomjordingar.

Originaltitel Captive State
Regissör Rupert Wyatt
Manus Rupert Wyatt, Erica Beeney
Genre Drama, Thriller, Science Fiction, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare John Goodman, Ashton Sanders, Jonathan Majors, Vera Farmiga, Kevin Dunn, James Ransone, Alan Ruck, Madeline Brewer, Machine Gun Kelly, Kevin J O'Connor, Ben Daniels, D B Sweeney, KiKi Layne, Ta'Rhonda Jones, Shannon Cochran, Caitlin Ewald, Lawrence Grimm

Robkiller
2022-10-05
Hade väl egentligen potential, men det blev inte något av det ändå.
Mysharry
2021-05-31
Det här att man slängs in mitt i handlingen... För att sedan ryckas ut, lika brutalt. Lite som livet? Det är rörigt, kanske obegripligt. Men det är en mycket komplex värld som målas upp, en lång historia som berättas, så mycket vi inte ser, bara anar, och jag gillar det, starkt. Klart att jag vill veta mer, att allt ska förklaras, men det har vi sett förut, och här är mänskligheten inte segrare. Eller?
best_jeppe
2021-02-06
Mitt största problem med den här filmen är att den känns som fjärde och sista delen i en miniserie. Vi får inte veta tillräckligt om karaktärerna, vi får inte veta tillräckligt om världen (som verkar ganska intressant) och vi får inte veta varför den här världen är dålig förutom att de säger att den är det. Vi får aldrig se vad som tydligen är så bra med den utan vi blir bara inslängda i slutet av historien vilket störde mig. Det är synd då konceptet var väldigt intressant. Stark 2a.
ShenLong
2021-01-11
slutet gjorde mig inget. jag tyckte det här var fett
fridenpaden
2020-12-29
Så många frågor uppstod under filmens gång, frågor som gjorde mig skeptisk. Men slutscenerna svarade på alla dessa frågor.
HerrNenne
2020-06-27
Började intressant. Sen hade jag lite svårt att hänga med. Sedan hade jag lite svårt att bry mig. Väntat men okej slut. Dock känns det inte som om det hänger ihop vidare starkt.
amam
2020-01-04
Slutet var väl lite väl uppenbart men bra skådisar, bra koncept, bra utförande för den budget de hade. Stark trea.
Djason
2019-12-04
Skulle vilja säga att filmen är en aning smårörig och med ett ganska kasst slut. Känns som John Goodman är ämnad för lite vassare filmer än detta. Utomjordingarna är dock rätt coolt gjorda även om det känns som en film med ganska smal budget.
Zelest
2019-07-18
Lite övertydlig och telegraferar slutpoängen tidigt in i filmen. Inte dålig men när allt är gjort och sagt så kommer jag ha glömt att jag sett denna om någon månad.
Little_gila
2019-06-29
Spännande film men hade velat sett mer av utomjordingarna.