2.5

Captive State

Historien utspelar sig i en Chicago-stadsdel som i närmare ett decennium varit ockuperad av utomjordingar.

Originaltitel Captive State
Regissör Rupert Wyatt
Manus Rupert Wyatt, Erica Beeney
Genre Drama, Mysterium, Science Fiction, Thriller, 2010-tal
Skådespelare John Goodman, Ashton Sanders, Jonathan Majors, Vera Farmiga, Kevin Dunn, James Ransone, Alan Ruck, Madeline Brewer, Machine Gun Kelly, Kevin J O'Connor, Ben Daniels, D B Sweeney, KiKi Layne, Ta'Rhonda Jones, Shannon Cochran, Caitlin Ewald, Lawrence Grimm

Zelest
2019-07-18
Lite övertydlig och telegraferar slutpoängen tidigt in i filmen. Inte dålig men när allt är gjort och sagt så kommer jag ha glömt att jag sett denna om någon månad.
Little_gila
2019-06-29
Spännande film men hade velat sett mer av utomjordingarna.
snubbel
2019-06-19
Att återskapa känslan av ockupation och belägring är, som vanligt, inte jänkarnas starka sida
2019-06-03
Jag gillar tanken mycket mer än jag gillar utförandet i den här filmen. Det är mycket som är bra men det klickar liksom inte riktigt, hur karaktärerna reagerar och hur dom gör flyter liksom inte riktigt för mig. Men det är mycket som är bra, övervaknings- och tjallar-samhället känns snyggt taget ifrån t.ex. DDR och känns rimligt. Jag gillar också hur utomjordingarna knappt ses men att det inte behövs. Det känns på många sätt lite snålt med bara en tvåa men det är för mycket småbrister som håller en så intressant idé tillbaka.