2.8

Cargo

Strandsatta i Australiens ödemark efter en våldsam pandemi, försöker en smittad far att hitta ett tryggt hem åt sin nyfödda dotter innan det är för sent.

Originaltitel Cargo
Regissör Ben Howling, Yolanda Ramke
Manus Yolanda Ramke
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Martin Freeman, Anthony Hayes, Susie Porter, Caren Pistorius, Kris McQuade, Natasha Wanganeen, Bruce R Carter, Simone Landers, David Gulpilil

HerrNenne
2020-10-15
För lång förstås, hinner bli ordentligt uttråkad även om det inte finns något dåligt här. Det händer liksom inte så mycket. Tycker den lyfter sig lite mot slutet.
mammene
2020-04-14
Inte min favoritgenre precis, men ibland måste man utmana sig själv och det gick bättre än jag trodde. Hade lite svårt i början när något smög sig på som var oidentifierbart, och att folk beter sig ologiskt, det kan göra mig tokig, fast det skulle antagligen bli väldigt tråkig film om alla var förståndiga, inte så tråkigt enligt mig. Men det utvecklades efter vägen, och blev mer en studie i överlevnad och att hjälpa och låta sig hjälpas, och vem man kan lita på lita på.Mycket bra skådespel av Martin Freeman, så sammantaget, en liten trea kan det väl bli.
Hanness
2019-07-22
Medioker film, stabil 3a.
precious_death
2019-01-18
Småtrevlig liten bagatell i sin genre.
Jamesa
2018-09-24
Kändes inte alls seg, gick ganska fort fram. Kan gott anses som sevärd, stark 2:a.
Supernaut
2018-08-18
Helt okej, men inte alls lika bra som kortfilmen den bygger på.
erc
2018-08-17
Ett schysst zombiedrama om vikten av solidaritet och att våga ta steget ut i det okända. Inga stora misstag gällande det tekniska, men ofta känns det förhastat i karaktärsutvecklingen och klippningen. Det kan vara en konsekvens av begränsade resurser, eller begränsade förmågor. Vänskapen som uppstår i berättelsens prövning är hursomhelst vacker och inspirerande. Tradition möter påtvingad förnyelse, men desperationen kvarstår, även om den är lite väl kortvarig för att drabba en på djupet. Längre speltid och djupare karaktärsutveckling hade gjort filmen gott. I slutändan blir det mest medelmåttig. Oväntade vändningar i berättelsen, eller i alla fall okonventionella, gör att den står ut något. Dock inte mycket.
Solidus
2018-07-06
Hoppsan, här var det låga betyg. Jag måste hävda motsatsen. Välgjord och absolut inte seg, utan långsam på ett positivt sätt. Filmen hetsar inte och det känns som att vi kommer närmre karaktärerna. Martin Freeman är strålande i rollen och gällande resten av skådespelarna gör de sitt jobb. Fotot över Australiens natur är vacker att skåda och när det gäller filmens tolkning på zombies uppskattar jag att man vågar med något nytt (och det funkar, även om det ser lite knäppt ut att de gräver ner sina huvuden i sanden). Jag skulle inte kategorisera detta som en skräckfilm, utan med som ett drama. Tänk er VÄGEN, men med mindre (dock väl använd) budget. Mycket sevärd.
Djason
2018-06-13
Segt berättad men inte helt utan värd. Martin Freeman är bra även om jag bara såg Bilbo framför mig.
Hogman
2018-06-11
Nä, osannolik och trist...