2.1

Tills Frank skiljer oss åt

Vera har tröttnat på singellivet och längtar efter den stora kärleken. Hon är visserligen dödligt kär i sin charmige kollega Frank, men hennes livscoach tycker det är dags att Vera sänker sina krav, mållåser på en hyfsad kille och sätter fart på sitt liv. En komedi om beslutsångest, längtan efter att hitta den rätte och om hur små vita lögner leder till oväntade situationer utom all kontroll.

Originaltitel Tills Frank skiljer oss åt
Regissör Leif Lindblom
Manus Peter Magnusson (II)
Genre Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Liv Mjönes, Peter Magnusson (II), Erik Johansson (II), Allan Svensson, Emma Molin, Ariana Lleshaj, Ida Karolin Johansson, Johanna Lazcano, Katrin Sundberg, David Lenneman, Malgorzata Pieczynska, Lisbeth Johansson

Menzing
2020-03-14
Måste vara en av de sämsta svenska filmerna någonsin. I nivå med Reine och Mimmi i fjällen. vet inte vad som var värst. Jo, nu kom jag på det efter chocken, manus var värst.
haajen
2019-10-15
Är generös och sätter en tvåa då den är lite rolig inledningsvis sedan går det bokstavligen utför, längesedan jag såg något så korkat.