2.7

Lovisa och Carl Michael

En dramatiserad berättelse om ett dygn i nationalskalden Carl Michael Bellmans och hans familjs liv i Stockholm på 1790-talet.

Originaltitel Lovisa och Carl Michael
Regissör Leif Magnusson
Manus Sverker Hällen, Leif Magnusson
Genre 2000-tal, Drama, Familjefilm, Romantik
Skådespelare Tomas von Brömssen, Tanja Lorentzon, Mikael Persbrandt, Bisse Unger, Björn Gustafson, Anna Björk, Örjan Ramberg, Wallis Grahn, Dan Ekborg, Noomi Rapace, Samuel Fröler, Thomas Hanzon, Michael Segerström, Reine Brynolfsson, Per Eggers

2018-03-19
Lite seg, men inte alls så dum!
hardcore
2017-01-14
Jag tycker historien är intressant och vi gärna se någon film om bellman. men det som förstör det hela är största delen dialogen där dom uppenbarligen använder sig av ord de hade under hans tid. Så det blir väldigt mycket stakningar för många tom och med av dom erfarna har det svårt ibland.
sadovski
2009-05-03
Det här var ju inte bra.
England
2008-02-22
Inte alls så dumt...
Bonebreaker
2007-04-27
Man hade ju utan tvekan kunnat göra det hundra gånger bättre, när de talar franska eller tyska låter det förjävligt dessutom även de svenska dialogerna låter ruggigt emellanåt. Men det är ändå intressant.
Jämte
2007-02-02
fick se den på skolan. kändes extra dryg och tråkig. väldigt dåligt fotoarbete.
XenoMorph
2005-12-28
Helt ok, men jag stör mig på kameraarbetet och på vissa dialoger. Och Bellmans liv är för intressant för att endast skildras under ett dygn.