2.9

Carmen & Lola

17-åriga Carmen är redan förlovad. Hon förväntas snart gifta sig, få många barn och leva som hennes stora romska släkt alltid har gjort i Madrids förorter. Hon är van att vara påpassad och beskyddad, att inte få använda en mobil eller röka en cigarett. Men när Carmen träffar sin fästmans kusin, den 16-åriga Lola, förändras allt.

Originaltitel Carmen y Lola
Regissör Arantxa Echevarría
Manus Arantxa Echevarría
Genre Drama, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Zaira Romero, Rosy Rodríguez, Moreno Borja, Rafaela León, Carolina Yuste, Antonio Heredia, Susana Campos, Juan José Jiménez, Lucas Heredia, Jacqueline Jiménez, Carolina África Martín, Sandra Toral

StureStenhög
2020-05-01
Det här var verkligen mediokert på alla tänkbara plan. Amatörmässig regi, stolpigt manus, och huvudpersonerna har noll kemi tillsammans. Resultatet blir en film som är subtil som en atombomb. Karaktärerna är dessutom ganska irriterande, men det brukar väl tonåringar vara, så i det avseendet är den åtminstone realistisk. Ett visst värde finns det väl i att få en inblick i livet hos romer i Madrids förorter, men det väger knappast upp för all inkompetens och fantasilöshet
origC-J
2020-03-19
Hyfsat intressant homo/coming of age-drama, främst tack vare att den romska miljön i Spanien väl inte är nåt man ser så ofta. Annars ungefär vad man kan vänta sig, mest intressant är nog den udda kristna församlingen de tillhör.