3.2

Carnage

Två elvaåringar råkar i slagsmål. På kvällen efter bråket träffas barnens föräldrarna för att civiliserat diskutera och reda upp det som hänt men snart börjar de bete sig allt mer barnsligt innan kaos uppstår.

Originaltitel Carnage
Regissör Roman Polanski
Manus Roman Polanski, Yasmina Reza
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Jodie Foster, Kate Winslet, Christoph Waltz, John C Reilly

Skapad 2012-12-06 av rikirock
Penelope och Michael Longstreet och Alan och Nancy Cowan har aldrig träffat varandra. Men när deras söner hamnar i slagsmål möts de upp i Penelopes och Michaels chica Brooklynlägenhet för att s...   Läs mer »

LunaAmetist
2017-08-21
Tycker denna film var långtråkig trots sin korta spellängd på endast 80 minuter! Men det går förbi en Basset Hound på slutet när eftertexten rullar, så en 2:a kan den få i betyg av mig som älskar Bassets! ;)
vonadel
2017-07-27
Nja, tycker faktiskt den blev lite trist i längden. Skådespeleriet är klart den största behållningen. 5/10
YouAreNrIchi
2017-05-28
Det kändes som att skådisarna grävde ganska mycket där de stod, det är ungefär såhär jag ser alla som fyra som personer, haha. Men ja, väldigt bra film.
QuiNonStultus
2016-11-04
Detta är min typ av film. Tätt relationsdrama, med ganska "riktiga" personer. Märks att det är en anpassning av en pjäs, och likt många teaterpjäser rinner den liksom ut lite mot slutet, men de e bra skådespeleri och rätt frän underhållning!
RobinsTaste
2016-07-03
Skön nattrulle med bra, mörk humor.
LacombeLucien
2016-02-19
Jag skrattade högt nästan genom hela filmen. Vissa saker är lite sådär i filmen, men som helhet, otroligt rolig.
Dele
2015-06-21
Rappt och begåvat manus i ett välspelat och synnerligen underhållande kammarspel. Högst njutbart att beskåda!
Qhunden
2015-03-13
Vilken intensitet! Fram med popcornen! Kanske lite konstlad stundtals, en känsla av att innehållet inte riktigt brutit sig loss från sin pjäsform. Dock icke desto mindre en väldigt fängslande och välgjord film. Underbar dynamik mellan karaktärerna även om skildringarna kommer med få överraskningar. Tappar tyvärr lite mot slutet som känns mindre trovärdigt - med en "tydlighet" som passar bättre på teater (tänker främst på Winslets Jack Sparrow-fylla). Stark trea!
2015-01-11
En helt underbar film med ett underbart upplägg. Fyra personer tillika två par i en lägenhet under hela filmens gång. Speltiden är bara 75 minuter vilket är bra sett till upplägget men samtidigt kan man inte få någ av dessa fyra karaktärerna som mästerligt spelas av Kate Winslet, Jodie Foster, Christoph Waltz och John C. Reilly. Det är otroligt underhållande med en fin blandning av drama och komedi. Filmens sista 30 minuter är det roligaste jag upplevt på film på väldigt länge. 4+
Ful_fisk
2014-11-16
En oplanerad omtitt som får mig att höja till en fyra. Suveränt skådespeleri, en story helt i min smak och grym dialog. Älskar kammarspel. De enda riktiga bristerna är samma som gjorde att jag bara satte en trea förra gången, nämligen att den gott kunde varit snyggare och att musiken inte är något vidare, samt att den faktiskt, hör och häpna, är för kort. Ett otroligt ovanligt fenomen, men jag saknar faktiskt någon sorts tredje akt på detta. Men det är faktiskt ganska mycket petitesser, på det stora hela är Carnage tämligen skitbra, så jag ska inte haka upp mig på sådant. Topp fem bästa filmer 2011.